Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3G modem till mac.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare!

Jag hoppas nån här är kunnig nog att hjälpa mig för jag håller på att bli galen på detta.

Jag har köpt ett Huawei E5839 Mobile wifi utomlands (olåst), då de inte hade kommit till sverige ännu. Har även ett 3 mobilt bredband, annars hade det ju varit kört .

mitt problem är att jag inte får några filer att installera till macen. Jag kan connecta till modemet, men ej komma till router inställningarna, där jag behöver ställa in vart den ska gå ut på nätet.

Har sökt runt på nätet, men ej fått någon lösning. Hittade en engelsk guide, men det skiter sig just där jag beskrev.

Några ideer?

Tack på förhand!! !

Mvh // Jan

har löst mitt problem.. konversationen kan tas bort.. om någon admin läser detta

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-17 21:04

Berätta gärna hur så folk som stöter på samma problem istället kan få hjälp.

Ja det var nog ingen dum ide.

Svaret var så "dumt" enkelt.. Det modemet måste konfigueras via en windows baserad platform. Därav fick jag det inte att fungera.

Testade på en gammal stationär pc som stod här hemma och göra det, iden kom från ett engelskt forum, så funkade det fint efter det.

Måste dock göra ändringar på samma dator om det skulle behövas vid senare tillfälle.

// Jan

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-04-18 01:51

Går det inte att göra via Cross Over eller liknande?

1
Bevaka tråden