Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone med Helbop

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!!
Ska köpa en Iphone 3gs från helbop, med abonnemanget Helbop Hallå Med Surf Plus, (3 gb/mån).
Skulle vilja ha lite info om Helbops 3g nät funkar bra. Är det någon som har detta abonnemang, är ni nöjda med det??
Ska även byta telefonnummer från Tele2 till Helbop, när jag köper telefonen. Brukar det va mycket strul när man gör det eller funkar det bra??

Halebops nät är samma som Telias, så ja, det fungerar bra. Jag har inte haft några problem de gånger jag porterat mitt nummer.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-18 11:49

Kan också tilläggas att Telia (och därmed Halebop) och Tele2 delar 3g-nät, så det ska inte vara skillnad mot vad du har idag. Kanske får du rent av bättre gsm-täckning på köpet.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2010-04-19 11:45
Ursprungligen av ibish:

Kan också tilläggas att Telia (och därmed Halebop) och Tele2 delar 3g-nät, så det ska inte vara skillnad mot vad du har idag. Kanske får du rent av bättre gsm-täckning på köpet.

Jag har nog inte den erfarenheten att bara för att det fungerar bra med Tele2 så är det absolut ingen garanti att det fungerar med Telia.
Där jag bor Enhörna Ekeby har jag fulltäckning med Tele2 både vad gäller tal och Turbo 3G (2-4 mb) såväl inomhus som utomhus. Med mina nya iPhone Telia har jag mycket dålig mottagning i hela området, utomhus har jag mestadels svag mottagning Edge med nåra få platser där 3G lyser upp men fortfarande med dålig mottagning. Inomhus är det ännu sämre, data är inte alls att tänka på och tal fungerar på några få platser i huset.
Detta alltså i ett hus och område där jag fortfarande har full täckning med Tele2 telefonen resp USB dongel.
Man blir dessutom mycket irriterad på Telia då det inte ens går att göra en felanmälan att man har dålig täckning i området, vid påpekandet att täckningskartan faktiskt visar att området ska ha Turbo 3G+. Jag fick faktiskt svaret när jag klagade "att då är det nog fel på kartan"
I Telias annonsering brukar det stå att de har mest nöjda kunder men det är ju klart att om man inte kan felanmäla/klaga så finns det inga missnöjda kunder.

Jag kör på Halebops abonemang... Jag har inte stött på några större problem än så länge=) Ända problemet med mitt abonemang är att jag bara fick 500 mb fri surf varje månad...

okej tack för alla svar men rekommenderar ni att man köper till något skydd till iphonen. Har kollat på Invisible Shield Full Body och det verkar vara det bästa. Men om man skulle tappa iphonen är det väl bättre att ha ett silikonfodral eller liknande. eller håller dom om man tappar den i golvet??

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-04-18 17:52
Ursprungligen av bergman19:

okej tack för alla svar men rekommenderar ni att man köper till något skydd till iphonen. Har kollat på Invisible Shield Full Body och det verkar vara det bästa. Men om man skulle tappa iphonen är det väl bättre att ha ett silikonfodral eller liknande. eller håller dom om man tappar den i golvet??

Det är mycket svårt att säga om de håller för att tappas i golvet.
Jag har aldrig haft något skydd på min iPhone och den har varit ute på ett antal flygturer utan att tagit skada. Sedan har jag en vän som hade ett silikonskydd på sin och tappade den och skärmen gick sönder på den.
Sedan är jag inte rädd för att få repor på min telefon heller, den är till för att användas.
Om man vill skydda den mot repor är helt upp till en själv.

Ursprungligen av bergman19:

okej tack för alla svar men rekommenderar ni att man köper till något skydd till iphonen. Har kollat på Invisible Shield Full Body och det verkar vara det bästa. Men om man skulle tappa iphonen är det väl bättre att ha ett silikonfodral eller liknande. eller håller dom om man tappar den i golvet??

Det finns flera trådar om detta redan. Trådens ämne är Halebop och moderatorerna brukar önska att man håller tråden till ett och samma ämne och inte börjar diskutera något helt annat.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-04-19 15:10

Det enda problemet med Halebop är att de inte stöder tethering - eller webbdelning. Så du kan inte använda telefonen som modem för din dator om du inte JBar.

1
Bevaka tråden