Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera app från datorn utan cydia?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det att installera applikationer från datorn utan cydia? Jag har en jailbreakad 3g som förlorat blackra1n-ikonen på startskärmen och kan därför inte installera cydia heller. Tacksam för svar.

Vad händer om du Blackra1nar den på exakt samma sätt igen då?

Då står det att det lyckats men jag får fortfarande ingen blackra1n-ikon på startskärmen. Jag har .ipa-filen för programmet ifråga men när jag försöka synka i itunes så kommer den till 80% cirka och sen får jag ett felmeddelande som säger att installationen misslyckades och att ett okänt fel uppstått.

Men, hur har du "förlorat ikonen"?
Du har bara inte gömt den och kan plocka fram den med SBSettings? (More -> Hide Icons)

Ursprungligen av theplague:

Men, hur har du "förlorat ikonen"?
Du har bara inte gömt den och kan plocka fram den med SBSettings? (More -> Hide Icons)

Jag tog själv bort ikonen då jag trodde att telefonen blivit uppgraderad av misstag. Men det hade den alltså inte. Lite klantigt.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-21 18:22

Skrivit blackra1n i spotlight på luren??

Testat, finns inte där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-22 16:05
Ursprungligen av Davoood:

Testat, finns inte där.

Återställ den med 3.1.2 och sen blackra1na igen.

Ursprungligen av Fugly:

Återställ den med 3.1.2 och sen blackra1na igen.

Hur menar du då? Återställa den i telefonen?

Ursprungligen av Davoood:

Hur menar du då? Återställa den i telefonen?

Återställtelefonen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-23 15:44
Ursprungligen av Davoood:

Hur menar du då? Återställa den i telefonen?

Ladda ner 3.1.2 firmware, öppna iTunes och klicka på Återställ medans du håller in shift. Leta efter din 3.1.2 firmware fil och öppna den. När iPhonen är klar med återställningen så kör du blackra1n igen.

Googla efter firmware om du ej har.

Ursprungligen av Fugly:

Ladda ner 3.1.2 firmware, öppna iTunes och klicka på Återställ medans du håller in shift. Leta efter din 3.1.2 firmware fil och öppna den. När iPhonen är klar med återställningen så kör du blackra1n igen.

Googla efter firmware om du ej har.

Okej. Men det ska väl inte gå att återställa till 3.1.2? Då installeras väl 3.1.3 istället?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-25 10:04
Ursprungligen av Davoood:

Okej. Men det ska väl inte gå att återställa till 3.1.2? Då installeras väl 3.1.3 istället?

Då låser du upp på 3.1.3. Googla för tutorials etc

Eller gå bara direkt till iclarified.com

Alltså. Jag skulle vilja ha lite klarhet här. Förut så gick det ju inte att återställa 3.1.2 till just 3.1.2 pga att itunes vägrade och istället la in 3.1.3. Har detta förändrats nu? Jag har en 3.1.2 som är jailbreakad, dock inte cydia installerad. Och jag vill ju inte lägga in 3.1.3 eftersom det inte går att låsa upp iphonen då, då jag inte har cydia.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-26 11:00
Ursprungligen av Davoood:

Alltså. Jag skulle vilja ha lite klarhet här. Förut så gick det ju inte att återställa 3.1.2 till just 3.1.2 pga att itunes vägrade och istället la in 3.1.3. Har detta förändrats nu? Jag har en 3.1.2 som är jailbreakad, dock inte cydia installerad. Och jag vill ju inte lägga in 3.1.3 eftersom det inte går att låsa upp iphonen då, då jag inte har cydia.

En 3GS kan, by default, bara återställas till den senaste firmware som idag är 3.1.3. Den enda vägen runt detta är att ha haft den jailbreakad på 3.1.2 och sparat dina ECID SHSH via Cydia innan den 4e februari (då 3.1.3 släpptes)

Om du lät bli att trycka på knappen "Make My Life Easier" i Cydia och spara din ECID SHSH när du jailbreakade den på 3.1.2 och till och med raderade Cydia ja då får du stå ditt kast.

Ursprungligen av FreddeB:

En 3GS kan, by default, bara återställas till den senaste firmware som idag är 3.1.3. Den enda vägen runt detta är att ha haft den jailbreakad på 3.1.2 och sparat dina ECID SHSH via Cydia innan den 4e februari (då 3.1.3 släpptes)

Om du lät bli att trycka på knappen "Make My Life Easier" i Cydia och spara din ECID SHSH när du jailbreakade den på 3.1.2 och till och med raderade Cydia ja då får du stå ditt kast.

Vad gäller för 3G (som jag har) då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-26 15:47

För 3G finns inga begränsningar

1
Bevaka tråden