Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Call forward active"-problem

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har köpt en iPhone 3GS i Australien. Ett återkommande problem som stör är att varje gång jag ska ringa kommer en popup upp och säger "Call forward active" och sedan en knapp som det säger "dismiss". klickar man på dismiss fungerar samtaler som vanligt.

Ja, jag har stängt av call forward i inställningarna.

Någon som har en lösning på detta ganska irriterande problem?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-10 14:38
Ursprungligen av kjoada:

Jag har köpt en iPhone 3GS i Australien. Ett återkommande problem som stör är att varje gång jag ska ringa kommer en popup upp och säger "Call forward active" och sedan en knapp som det säger "dismiss". klickar man på dismiss fungerar samtaler som vanligt.

Ja, jag har stängt av call forward i inställningarna.

Någon som har en lösning på detta ganska irriterande problem?

Jag antar att du har Mobilsvar eller liknande aktiverat?

hur menar du? jag har tele2, vanlig röstbrevlåda

Antagligen har du någon slags vidarekoppling vid upptaget, dvs när du ringer till någon och någon ringer till dig, kopplas det påringande samtalet till ett annat nummer (oftast röstbrevlådan).

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-11 09:56
Ursprungligen av kjoada:

hur menar du? jag har tele2, vanlig röstbrevlåda

Precis. Då har du vidarekoppling påslaget till Röstbrevlådan, det är därför du får meddelandet.
Man kan modifiera en .plist, men det kräver jailbreak. Kommer inte ihåg vad filen heter, men det finns en gammal tråd om det på 99.se.

men jag hade ingen speciell inställning på min gamla telefon. Bara vanlig röstbrevlåda som gick igång om jag inte svarade efter x antal signaler

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-11 13:51
Ursprungligen av kjoada:

men jag hade ingen speciell inställning på min gamla telefon. Bara vanlig röstbrevlåda som gick igång om jag inte svarade efter x antal signaler

Alla telefoner är inte lika.

• Medlem
  • International user
  • 2010-01-11 16:15
Ursprungligen av kenjon:

Precis. Då har du vidarekoppling påslaget till Röstbrevlådan, det är därför du får meddelandet.
Man kan modifiera en .plist, men det kräver jailbreak. Kommer inte ihåg vad filen heter, men det finns en gammal tråd om det på 99.se.

Det stämmer inte. Du kan lägga in egna carrier filer utan att jailbreaka. Det är bara att ladda upp carrier.plist filen med iTunes och starta om iPhonen.

Jag skapade faktiskt en tele2 carrier.plist fil åt theplague för någon månad sen. Du kan ladda ner den från den här tråden.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Det stämmer inte. Du kan lägga in egna carrier filer utan att jailbreaka. Det är bara att ladda upp carrier.plist filen med iTunes och starta om iPhonen.

Jag skapade faktiskt en tele2 carrier.plist fil åt theplague för någon månad sen. Du kan ladda ner den från den här tråden.

//Rob

hur gör man med filen?

jag tog simkortet firekt från en gammal sony ericsson lur som inte hade några speciella inställningar

Om du lägger in operatörs-bundlen för Tele2 så försvinner det.
http://www.99.se/operatoerer-abonnemang/267846-tele2-operatoers-bundle.html

Ska jag vända mig till Tele2 för att få bort det?

• Medlem
  • International user
  • 2010-01-11 16:29

Följ de här anvisningarna men använd min fil istället för den som står i tråden. Har du en PC så kan du inte öppna dmg filer tror jag.

//Rob

har tyvärr ingen mac att göra det på

• Medlem
  • International user
  • 2010-01-11 21:44
Ursprungligen av kjoada:

har tyvärr ingen mac att göra det på

Ok prova med bin/cue filen då.

//Rob

får felmeddelandet "iPhone-enheten kunde inte uppdateras eftersom filen med fast programvara inte är kompatibel"

• Medlem
  • International user
  • 2010-01-12 21:51
Ursprungligen av kjoada:

får felmeddelandet "iPhone-enheten kunde inte uppdateras eftersom filen med fast programvara inte är kompatibel"

Öppnade du bin filen och kopierade du tele2_se.ipcc filen?

//Rob

Löste problemet, slog på call forward rebootade, stängde av call forward igen och då funkade det. Lite skumt eftersom jag hade testat samma metod tidigare

Nu återkommer problemet. Metoden med att slå på call forward och sedan stänga av det fungerar nån dag sen är problemet tillbaka, någon permanent lösning?

• Medlem
  • International user
  • 2010-04-22 17:04

Prova tele2.ipcc filen som ligger i den här tråden.

//Rob

1
Bevaka tråden