Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Era erfarenheter vad gäller att strömma media från en annan dator?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-11-12 10:40

Hej,

oansett om man uppdaterar hårddisken eller inte kommer den alltid att vara för liten.

Hur ser era erfarenheter vad gäller att strömma media från en annan dator, ungefär en nätverksshare?

Jag vill kunna spela upp xvid, divx, mp3, mp4, mp2, mov, avi. Jag vill inte kopiera dem till ATV:n utan spelat upp dem via trådat nät. Går detta att göra utan en massa framedrops eller hackande filmer? Kort sagt, är ATV ett alternativ eller måste jag ordna en i sammanhanget betydligt dyrare Mac mini.

Tack på förhand
Peter Eriksson

Jag har vid ett flertal tillfällen kört film över 54MBit trådlöst till ATV:n och det har funkat utmärkt. ATVn maxar ju vid 5MBit så det finns lite marginal kvar

ang strömma. jaag är i samma sits att 160 GBinte kommer räcka.

Kan jag strömma både film, musik resp foto från valfri mac på min Apple TV. Utan att synca över materialet?

//Johannes

Ursprungligen av iJohannes:

ang strömma. jaag är i samma sits att 160 GBinte kommer räcka.

Kan jag strömma både film, musik resp foto från valfri mac på min Apple TV. Utan att synca över materialet?

//Johannes

Japp. Det går bra.

Provade att strömma en HD film som låg på datorn till en Apple TV, 802.11g och det funakde jättebra, inga hack eller liknande.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-04-14 00:31

Funkar finfint för mig med. Mitt bibliotek är ju på typ 3-400GB så att synka över det är ju inte att tala om.
Det som stör mig så in i bänken är att efter uppdatering till version >=2 så har ATVn en väldigt jobbig förmåga att tappa kontakten med iTunes och avbryta uppspelningen. Går man in i inställningarna så kopplar den upp igen och man kan gå tillbaka och fortsätta spela, men det är ju grymt irriterande att man får göra så ett par gånger under en film. Händer inte alltid, men ibland.

Ursprungligen av bollman:

Funkar finfint för mig med. Mitt bibliotek är ju på typ 3-400GB så att synka över det är ju inte att tala om.
Det som stör mig så in i bänken är att efter uppdatering till version >=2 så har ATVn en väldigt jobbig förmåga att tappa kontakten med iTunes och avbryta uppspelningen. Går man in i inställningarna så kopplar den upp igen och man kan gå tillbaka och fortsätta spela, men det är ju grymt irriterande att man får göra så ett par gånger under en film. Händer inte alltid, men ibland.

Kör du med streaming-läget? Testa med synk-läget utan att synka själva mediat. Det löste alla mina problem.

http://www.99.se/apple-tv/237283-atv2-mina-filmer-delade-filmer.html

bollman, jag har märkt samma sak. Men bara när jag streamar från PCn! Från macbooken har det funkat perfekt alla gånger! Konstigt hur det kan vara...

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-04-15 00:15

Jag kör _precis_ så, men det hjälper inte. Minst en gång i halvtimmen så tvärnitar uppspelningen och så kommer det en skärm där det står att det itne finns några filmer/tv-serier på min tv. Går jag då till inställningarna så är datorn den är kopplad till gråtonad, iTunes rullar fint på datorn i fråga.
Antingen slutar den vara gråtonad efter någon sekund, annars får jag gå in i nätverksinställningarna och titta på dem och tillbaka till datorkopplingen så är det uppe igen och man kan fortsätta spela.
Irriterande!
Ska uppdatera till 2.0.2 och se om något händer...

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2010-03-14 19:52

Lånar tråden.

Om man väljer att Strömma innehållet. Hur sorteras då TV-serier/Filmer osv? Kommer det som en enda lång lista eller delas det upp som typ Front Row? Följer omslag osv med?

Du kan alltid köra med Plex. Du berättar då för Plex var inom nätverket grejerna finns. Sen sorterar du via Plex exakt hur du vill ha det.

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2010-03-19 10:12

På en Apple TV?

Jag strömmar från en PC med iTunes och filmerna visas i bokstavsordning uppdelat efter genre med omslag. Det förutsätter naturligtvis att jag lagt in genre och omslag på filmen i iTunes.

1
Bevaka tråden