Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur se svenska aktier i Stocks?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

finns det ngn möjlighet att lägga in svenska aktier?
har testat men inte fått det att funka ....

Testa att lägga till .ST efter symbolen t.ex. LUPE.ST

Har Yahoo någon lista över svenska aktier?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2008-05-29 21:34
Ursprungligen av sebastian_r:

Testa att lägga till .ST efter symbolen t.ex. LUPE.ST

Tack så mycket för tipset, har leta efter detta länge. Dock inte till iPhone utan som Widget i Dashboard för Mac OS X. Nu har jag mina svenska aktier både i iPhonen och i Dashboard.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-25 09:53

Tack! .st löste mitt problem med.

/Ivrig nybliven iPhoneägare

Förlåt, jag förstår inte alls vad du menar med att lägga till .ST efter symbolen..

När du lägger till amerikanska aktier skriver du t.ex. MSFT för microsoft, AAPL för apple, GOOG för google o.sv.

Vill du däremot ha svenska skriver du in namnet på aktien "symbolen" t.ex. ERICB för Ericsson B och lägger till .ST för Stockholmsbörsen. Det du skriver in för att få med Ericsson B aktien blir alltså -> ERICB.ST

Vill du söka efter aktier kan du gå in på http://finance.yahoo.com/ och skriva in i sökrutan(längst upp till vänster bredvid knappen get quotes)namnet på företaget, de aktier som slutar på .ST är de aktier som är noterade på stockholmsbörsen

Söker du på *.ST och går in under fliken Stocks på resultatsidan ser du en lista på alla svenska aktier.

Grymt.. Hur får man in Stockholmsbörsen då? som Nasdaq.

Menar du OMX-index? ^OMXSPI isåfall... Sök på OMX på yahoo sidan så får du upp en del andra OMX-index också.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-11-06 01:53

Finns det ngt sätt att få in aktier från aktietorget eller ngms listor?

Hur är det med valutor? Kan man få in de i stocks?

Jag som först trodde att det var en ganska tråkig och meningslös funktion, men nu när man kan få in mer användbara aktier... mumma!!

Tack, Sebastian

Vet inte med NGM och Aktietorget. Valutor får du genom att skriva t.ex. EURSEK=X

Alltså basvalutan först, ger ett värde som säger hur mycket av andra valutan som behövs för att få en enhet av basvalutan.

Andra exempel:

USDSEK=X
GBPSEK=X
JPYSEK=X
EURUSD=X

Sebastian! Du är ett geni, jag har letat som en galning efter en applikation som kan visa mig olika valutor medans jag reser. detta är närmast ovärderligt.

Det verkar dock som om graferna på valutor ej stämmer riktigt, flera stycken ser dessutom likadana ut..

Senast redigerat 2007-11-08 03:07

Lysande Seb!

Det vore riktigt härligt om man kunde ha en applikation som laddar ned gällande valutakurser och sparar dem så att man ej behöver vara online, och att man sedan med samma applikation kan mata in ett belopp och få ut det i kronor.

Typ som miniräknaren men med valutor istället för + - x /

//K

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-01 14:24
Ursprungligen av kebarb:

Det vore riktigt härligt om man kunde ha en applikation som laddar ned gällande valutakurser och sparar dem så att man ej behöver vara online, och att man sedan med samma applikation kan mata in ett belopp och få ut det i kronor.

Typ som miniräknaren men med valutor istället för + - x /

//K

lägg in appen "converter"
den laddar ned valutor genom att skaka på telefonen, sen kan du konverera hur mkt du vill som en miniräknare, gäller även hastigheter etc etc. grym

lol svarade på old inlägg, säkert fixat sedan länge

Du kan ju använda t.ex Numbers för det. Med den här länken kan du ladda ner kurser som kommaseparerad fil: http://finance.yahoo.com/d/quotes.csv?s=EURSEK=X+USDSEK=X&f=sbal1c1d1t1

Mer info finns t.ex. på http://www.gummy-stuff.org/Yahoo-data.htm

Vet att detta är ett långskott men skulle det gå att få in svenska fonder iphonen också?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-11 10:11

Strålande tråd, nu blev aktiefunktionen användbar. Tack för dessa tips!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-01 11:51

Verkligen bra tråd!

Lyckas inte hitta några NGM-aktier på yahoo. Ska det gå?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-01 11:57

Tack! Jobbar på Nasdaq OMX själv men jag hade ingen aning om detta!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-01 14:10

Igen som har koll på svenska fonder? Hittar inga på yahos search engine...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-01 14:21

haha f*n va ballt, nu blev ju den som sagt användbar med valutor

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-29 21:12

Skulle vilja ha koden för Enaco AB på NGM. Någon som kan den korrekta förkortningen som man kan lägga in i iPhone?

Bloomberg appen var rätt bra också lite mer statistik och stödjer svenska aktier

Finns det en widget som är som bloomberg appen?

hittar ingen på google..

//K

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-25 09:38

Kan inte hitta NGM-aktier på yahoo-finance. Någon som vet ifall det ska gå? Eller om det finns någon annan aktie-app som hanterar NGM?

Bevaka tråden