Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har en XP-Pro skiva som jag fått från jobbet som jag kör i WM Fusion. Men jag blir tillfrågad efter serinummret till XP. Vilket inte ska behövas då skivan saknar sådan helt o hållet.
Serienumret borde finnas inskriven i unattended filen (eller vad den nu hette) på skivan utifall den installeras automagiskt.. Filen kan du läsa i en texteditor och numret står i klartext..
Det där är inte möjligt. Använder du något verktyg i Vmware för att installera? Eller hur gör du? Om du startar skivan direkt i din dator måste du ange serienummer då?
Det där är inte möjligt. Använder du något verktyg i Vmware för att installera? Eller hur gör du? Om du startar skivan direkt i din dator måste du ange serienummer då?
Nu körde jag med Parallels men vad som hände för mig var att jag inte kunde gå vidare med installationen förrän jag matat in det milslånga serienumret. Min kompis som håller på väldigt mycket med windows och kör med virtuella maskiner på sina egna burkar sa att det var så, antar att han råkat ut för samma själv.
Det låter märkligt att det skulle vara så, är det inte bara så att VMware frågar efter serienumret för att göra det enklare att installera? Ge ingen serienummer utan gå vidare med installationen.