Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Här är mitt, om någon skulle råka vara intresserad. Enkelt och spartanskt.

Kvinnan på bilden heter Lily Frost och är kanadensisk indiesångerska.

Min...

• Medlem
  • 2010-04-26 22:30
Ursprungligen av D'Artagnan:

Min...

Sweet! Länk till den bilden?

Slänger upp desktopen på min nya MBP 15". Fick bli ny bakgrundsbild, så lite variation mellan gamla och nya.

Ursprungligen av Archangel:

Slänger upp desktopen på min nya MBP 15". Fick bli ny bakgrundsbild, så lite variation mellan gamla och nya.

Annorlunda. En kassa apparat på havets botten?

Det var ett tag sedan jag postade något här. Har ju ny Mac nu... Två skärmar - två bilder, båda från min Thailandsresa 2008:

Tror jag ska låta trycka nr2 på canvas. Den tredje bilden visar mitt andra "space" med Hyperspaces-menyn uppe...

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-22 17:04

Mycket fin.

Du skulle inte kunna presentera en länk till denna bilden?

Ursprungligen av zinned:

Mycket fin.

Du skulle inte kunna presentera en länk till denna bilden?

Tack!
Finns ingen länk då det är en bild jag tog när jag var i Pripyat förra augusti. Skulle kunna slänga upp den sen, måste bara lägga den i ett bra format & storlek för uppladdning.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-22 23:13

Alla har så fina skrivbord. Kul att så många tar hand om det! Här är mitt bidrag i april. Har lekt runt lite och trivs väldigt bra just nu :).

http://mcus.nu/images/april_desktop.jpg

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-26 00:20

Ja, den bakgrundsbilden skulle jag också vilja ha. Har du en länk på denna? http://hampie.se/bilder/nostalgi.png

Tack!
Finns ingen länk då det är en bild jag tog när jag var i Pripyat förra augusti. Skulle kunna slänga upp den sen, måste bara lägga den i ett bra format & storlek för uppladdning.

Hur går det för dig?

Ursprungligen av zinned:

Ja, den bakgrundsbilden skulle jag också vilja ha. Har du en länk på denna? http://hampie.se/bilder/nostalgi.png

Hur går det för dig?

Inte riktigt samma sak men om du gillar grönt så tipsar jag gärna om denna: green&#153

Otroligt foto och massa snygga bilder, dock de flesta begränsade till 1200x900.

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-26 12:04
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Inte riktigt samma sak men om du gillar grönt så tipsar jag gärna om denna: green&#153

Otroligt foto och massa snygga bilder, dock de flesta begränsade till 1200x900.

Tyvärr inte bara begränsade till totalt oanvändbara 1200x900 utan också bara foton från havet, not my cup of tea.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-26 12:47
Ursprungligen av zinned:

Tyvärr inte bara begränsade till totalt oanvändbara 1200x900 utan också bara foton från havet, not my cup of tea.

Din bakgrundsbild med Äpplet och färgen som rinner är läcker. Möjligen någon länk du kan bjuda på?

Annorlunda. En kassa apparat på havets botten?

Nej, den står på golvet i en gammal skolmatsal i Pripyat. Så här ser det ut när det varit övergivet i mer än 20 år.

Ursprungligen av zinned:

Hur går det för dig?

Glömde bort, minnet är ju bra men kort!
Här kommer den i alla fall, men sprid den inte vind för våg hur som helst!
kassaapparat i Pripyat

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-27 11:17

Nej, den står på golvet i en gammal skolmatsal i Pripyat. Så här ser det ut när det varit övergivet i mer än 20 år.

Glömde bort, minnet är ju bra men kort!
Här kommer den i alla fall, men sprid den inte vind för våg hur som helst!
kassaapparat i Pripyat

Stort tack!

Jag lovar att hålla den helt inkognito på min skärm

Ursprungligen av zinned:

Stort tack!

Jag lovar att hålla den helt inkognito på min skärm

De nada!

• Medlem
  • Arvika
  • 2010-04-26 11:12

Med hjälp av Hyperspaces kan jag använda olika bakgrundbilder på olika spaces. På så sätt kan jag tydligt se vilket program som hör hemma var

Ursprungligen av ledin:

Med hjälp av Hyperspaces kan jag använda olika bakgrundbilder på olika spaces. På så sätt kan jag tydligt se vilket program som hör hemma var

Färgglatt värre :D. Du vet väl om att du kan stänga av "labeln" ? - om du inte använder den vill säga

• Medlem
  • Arvika
  • 2010-04-26 13:57

Färgglatt värre :D. Du vet väl om att du kan stänga av "labeln" ? - om du inte använder den vill säga

Eller så stänger jag bara av Hyperspaces, använder det mest bara för att kunna ha olika bakgrunder

Ursprungligen av ledin:

Eller så stänger jag bara av Hyperspaces, använder det mest bara för att kunna ha olika bakgrunder

Samma här men fördelen med just att man kan ha olika bakgrunder är att man kan se skillnad på sina spaces vilket kan vara bra då man ställer in att vissa program bara ska synas på vissa skrivbord/spaces...mycke space.

Gillar också att det går att gömma ikoner bakom skrivbordsbilderna, vilket är bra om man använder skrivbordet som mål för skärmdumpar

Så länge man håller sig till 4 bakgrunder så tycker jag inte man behöver etiketterna.

• Medlem
  • Arvika
  • 2010-04-27 16:08

Samma här men fördelen med just att man kan ha olika bakgrunder är att man kan se skillnad på sina spaces vilket kan vara bra då man ställer in att vissa program bara ska synas på vissa skrivbord/spaces...mycke space.

Gillar också att det går att gömma ikoner bakom skrivbordsbilderna, vilket är bra om man använder skrivbordet som mål för skärmdumpar

Så länge man håller sig till 4 bakgrunder så tycker jag inte man behöver etiketterna.

Nu kom jag på att jag tänkte ju helt knäppt! Du menade ju texten nere i hörnet, "Space 1" osv, medan jag tänkte bakgrunden
Jo det visste jag att man kunde stänga av, men har glömt bort att göra det efter att jag ställt in olika bakgrunder

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-26 17:50
Ursprungligen av ledin:

Fel post förut. Beklagar. Frågan var till dig till ledin och jag undrar om du kan vara vänlig och skicka en länk till din vackra bakgrundsbild. Den rinnande färgen.

Tack på förhand ledin!

• Medlem
  • Arvika
  • 2010-04-26 22:05
Ursprungligen av Mcus:

Fel post förut. Beklagar. Frågan var till dig till ledin och jag undrar om du kan vara vänlig och skicka en länk till din vackra bakgrundsbild. Den rinnande färgen.

Tack på förhand ledin!

Absolut!
Adobe Indesign CS3 Style by ~deadPxl on deviantART

Postar till de två andra också:
Adobe PS CS3e Style Wallpaper by ~deadPxl on deviantART
Adobe Illustrator CS3 Style by ~deadPxl on deviantART

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-27 08:22

Tusen tack ledin!

Har man bilder måste man ju använda dem :). Lite nytt på mitt första space på både primär och sekundär skärm. Båda bilderna är tagna ute vid eller omkring Lörudden förra hösten...

• Medlem
  • Lund
  • 2010-04-28 18:04

Min dotter (3år) som har ritat där hemma som jag sedan tog en bild på.
sen har jag testat geektool med passande typsnitt, annars inget mer märkvärdigt.

Stilrent ska det va!

Ursprungligen av Johan Kybjär:

Stilrent ska det va!

Härlig strand. Har du en länk till bilden?

• Medlem
  • Värmdö
  • 2010-05-23 18:12

Härlig strand. Har du en länk till bilden?

Finns här:
WallpapersWide.com | Beach High Resolution Desktop Wallpapers | Page 2

• Administratör
  • Lund
  • 2010-05-23 22:46

Inte mycket i docken där inte.

Bevaka tråden