Har en likadan dator, med samma grundfråga och problem under tre år.
När jag väl fick tag i en "vän" som har Apple Service Diagnotics Test 3S108 indikerade datorn att "temperatur Sensor Left Palm Rest" var orsken till fläktrusningen. Jag försökte hitta givaren via Internet, men där fanns inga svar - men massa frågor av samma orsak...
Efter ha öppnat datorn för 10:e gången hittade jag en sensor på moderkortet, till vänster längst bort från skärmen. ( det finns en till inom 15 mm avstånd)
Med starkt förstoringsglas kunde jag konstatera en "förmodad" kallödning. Jag har en lödpenna som klarar 450 grader - och med hjälp av den kunde jag förbättra lödningen. ( silverlödningar kräver högre temp>) .
som parantes - Först trodde jag det satt en givare på blåtandskortet ( vä om hård disken) där jag också hittade en "förmodad" kallödning vid optisk kontroll. Efter ha förbättrat denna så fungerar plötsligt min trådlösa mus bättre.
Du måste köra en ASD-test ( 3S108) , som även kalibrerar vissa temp givare. - läs mer på min tråd hos ifixit.com ( Ts0P Temperature Palm rest L sensor makes fan go hi!)