Skönt att man har en gammal best då... Tragiskt av Apple, avskyr när välrenomerade företag börjar skära in på hörnen för att maximera vinster. Visst har folk klagat varje vecka på att Apples kvalité når nya bottnar men ofta tror jag inte det är deras fel utan det sker oförutsedda problem. Detta är ju dock helt klart ett medvetet val från apples sida, ingengörerna måste ha testat skärmarna innan de gavs ut och på grund av ekonomiska eller andra begränsningar behövt säga OK... "Ingen lär märka det"....
Samma visa gick ju att se på Mercedes modellflora under sent nittiotal där de trots bra vinster började spara in på kvalitétskontroll och rostskydd för att öka de än mer, vilket kom tillbaka och bet dem i gumpen när undersökningarna kom in och som vidare skrämde iväg kunder och mercedes fick de tufft ett tag.
Nä jag tycker detta är riktigt dåligt, särskilt på en premiummodell där vi oavsett hur man vrider och vänder på det fått göra en hel del kompromisser och ändå betalat mer för den, och nu tvingar apple kunder att göra en till....
Esa, hoppas Apple löser det i kommande revision, hade jag varit dig hade jag stått på mig i sådant fall och fått den utbytt... som du demonstrerar nu så är det ju meningslöst att byta ut den till en lika dan.