Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla 3g modem till Ipad Wifi?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-15 23:31
Ursprungligen av Esa:

jaha du menar då att iPhone skickar ut signal via WIFI ? eller bluetooth?

En jailbreakad iphone som sänder ut sin iPhone 3G via WIFI som iPaden sedan kan logga in på.

Mywi funkar utmärkt med Ipad:en, jag har testat.
Dock drar det mycket batteri på Iphonen.

I ämnet vad som går att göra med USB donglen så är det bekräftat att USB tangentbord och headset fungerar med iPad

Dear Aunt TUAW: Can I use a USB keyboard or headset with my iPad?

Men som alla andra så är jag helt övertygad om att det inte kommer att gå att koppla in ett USB modem

Apple är smarta och konsumenter korkade!
Även om 3g versionen skulle varit färdig för lanseringen samtidigt så säljer man först ut så alla köper sig en iPad, för att sedan komma på att man gärna vill ha 3g och köper en sådan också.
Vänta lite nu.. alla miljoner som har en iPhone hade ju kunnat köra vanliga iPad NEJ det måste vi ju sätta stopp för, så därav låser vi alla iPads så man behöver 2 simkort och 2 abb, allt för att tjäna lite extra.
Jag avgudar Apple i mångt och mycke men kan också tycka Apple är det mest korkade företag ibland också, visst är det ett drivande vinstbolag tycker ändå man kan släppa en bra produkt istället för man skall behöva köpa ny för varje funktion.

Iofs, men jag anser inte att det är iPaden som är "låst". Jag tycker att det är ganska naturligt att man bara erbjuder internetuppkoppling via mobildata eller WLAN. Om vi ska diskutera "låsning" så är det istället att iPhone inte kan göra internetdelning via sitt WLAN, vilket jag hade haft nytta av i exempelvis stugan med jobbigt dålig 3G täckning utom just utanför köksfönstret...;)

Men man kan ju använda iPhonen som 3G modem till sin bärbar dator via internetdelning ?!
Varför går det då inte använda det mot iPaden

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-01 12:45
Ursprungligen av @ndreas:

Men man kan ju använda iPhonen som 3G modem till sin bärbar dator via internetdelning ?!
Varför går det då inte använda det mot iPaden

Därför du ska köpa en iPad 3G ;D

Ursprungligen av 20hz:

Därför du ska köpa en iPad 3G ;D

Vore väl bättre att ha ett Abb och dela med sin iPad, hur kan man tycka det är bättre med 2 Abb alt Tvillingkort än att kunna använda sin iPad och iPhone som modem.
Det är ju bara snålt att Apple inte ger den möjligheten till alla som har iPhone.

Klart jag köper en 3G så kan min dotter få min vanliga iPad till att kasta runt med

Bevaka tråden