Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kontrollera stereo med iPhone

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-05-02 13:31

Jag letar efter en lösning som gör att jag kan styra mitt bose-lifestyle genom min iPhone.
Självklart kan jag styra volymen genom att koppla den till datorn, men ibland behöver man ändra volymen på stereon, starta systemet, eller byta byta source på stereon. Vore toppen att kunna lägga bort även stereo fjärren! Letar dessutom efter samma funktioner till min tv, men skulle hälst slippa köpa till ett ir-skal till telefonen! Allt borde väll kunna gå genom wifi, på någott sätt?
M.V.H
Julius

Inte säker på hur Bose Lifestyle funkar, men när det gäller TV:n så funkar det ju högst troligen endast med IR :-/

Det som KANSKE kan gå är att använda någon X10-lösning - http://en.wikipedia.org/wiki/X10_(industry_standard). Wifi till X10-grejen som sen kör IR själv, men det är ju långt ifrån en smidig lösning, tyvärr.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-05-03 22:31

har kollat lite på det men vet ej hur pass bra det fungerar. Dessutom gäller det väll mest av och på. Bose använder RF eller till och med Bluetooth (dock ej säker) Men den nuvarande fjärren har riktigt bra räkvidd. Finns det kanske någon slag omvandlare som kan ta emot wifi och sedan göra om den till RF som kan kommunicera med systemet?

1
Bevaka tråden