Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tappat ena pluggen till mina Apple In-Ear hörlurar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag reste hem från Sydafrika igår tappade jag ena hörlurspluggen i säkerhetskontrollen på flygplatsen, märkte det på en gång men fick inte vända om in och leta efter den för vakterna! Väldigt jobbig resa hem. I vilket fall så passar ivarken modell mindre eller större av pluggarna speciellt bra i mina öron.

Ringde en Apple Premium Reseller här i stan idag och där påstod man att man inte kunde köpa nya pluggar!?

Vad ska jag göra, känns rätt drygt att köpa ett par nya lurar för att man tappat en gummiplugg som kostar max 5 öre att tillverka.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-05-03 17:25

Comply Foam Replacement Tips, Noise Reduction Earphones, and Mobile Phone Earsets with Noise Reduction. finns det "pluggar" att köpa till flertalet märken däribland Apple. Det är inte samma sorts modell på dem, dessa sluter mer tätt än vad originalet gör.
Nackdelen är väl att de blir lite ofräscha efter ett tags användande därför finns de i 3 och 5-pack.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-03 17:49

Lägg ut en annons på forumet. Kanske finns någon som kan tänka sig att byta sina mediumpluggar mot dina större eller mindre?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-05-03 18:36

Det finns redan en bytestråd för proppar/ploppar/pluppar/etc...

http://www.99.se/garantier-service/271734-saknar-ocksa-proppar-till-apples-ear-hoerlurar.html

Jag köpte nya "noname" plastploppar på webhallen till mina in-ear. Verkar vara standardformat? Betalade 30 spänn och man fick 3 olika storlekar.

Apple är de ena som kör sin storlek på pluggarna. Men det är rent idiotiskt att dom inte säljer pluggarna separat som alla andra tillverkare gör. Har iaf slängt upp en annons i bytestråden, får jag inget svar får jag kolla Comply Foam. Någon som testat Comply Foam och kan berätta vart han/hon beställt ifrån och vad frakt och så går på.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-05-04 12:07
Ursprungligen av Frankie:

Apple är de ena som kör sin storlek på pluggarna. Men det är rent idiotiskt att dom inte säljer pluggarna separat som alla andra tillverkare gör. Har iaf slängt upp en annons i bytestråden, får jag inget svar får jag kolla Comply Foam. Någon som testat Comply Foam och kan berätta vart han/hon beställt ifrån och vad frakt och så går på.

Jag har testat dem till mina Apple in-ear lurar och de ger lite bättre ljud då de sluter tätt bättre än originalet. Beställning gör du från hemsidan jag länkade till. Fraktpriset beror på hur snabbt du vill ha dem levererade men tror att det är ca USD 5 om man kan vänta 10-14 dagar.

1
Bevaka tråden