Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer nästa iPhone att finnas som olåst redan vid lanseringen?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borlänge
  • 2010-05-04 16:37

Hur fungerade det när 3GS släpptes i Sverige? Gick det att köpa telefonen direkt utan abonnemang? Och att den, inte var låst till någon operatör i x månader?

Funderar mest på hur det bli nu när nästa iphone kommer. Jag har redan en 3GS med abonnemang, men ska via jobbet få en valfri mobil snart. Problemet är bara att om nästa iphone är låst till en operatör och inte går att låsa upp på flera månader så går den telefonen tyvärr bort.... Någon som har en avancerad gissning baserat på hur det var när 3GS släpptes?

Har försökt förtydliga trådens rubrik, även om den blev lite lång. Den gamla rubriken sade ingenting om vad tråden egentligen handlar om.

/Mod

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2010-05-04 17:05

Tack, du fick till rubriken betydligt bättre än jag själv lyckades med

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Har försökt förtydliga trådens rubrik, även om den blev lite lång. Den gamla rubriken sade ingenting om vad tråden egentligen handlar om.

/Mod

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-05-04 17:05

Den gick att köpa upplåst på några ställen. Finns ju folk som åker ner till tex. Italien och hämtar hem en massa upplåsta där.

Så, ja, det kommer nog att finnas 4.0 upplåsta

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-05-04 17:12

Alla operatörer säljer låsta. Väl? Utom Tele2 som gråimporterar olåsta från Italien.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-04 17:18
Ursprungligen av frazze:

Alla operatörer säljer låsta. Väl? Utom Tele2 som gråimporterar olåsta från Italien.

Ja, men hos Tre kan man låsa upp kontantkortsmobiler direkt.

Jag köpte en kontantkorts-iPhone 3Gs från 3 som sedan låstes upp på ett par dagar. Jag har verifierat att den fungerar med andra kort, i Sverige och lokala kort i Thailand. Dock använder jag den nu med 3.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-05-04 19:12

Svårt att svara på men iPhone kommer säkert som det nämns i tråden säljas olåst i ett antal länder bla Italien. Hur det blir med Svenska operatörer vet vi inte och vi vet inte heller vem eller vilka som får den. Men förmodligen så blir det nog ungefär som det är idag.

1
Bevaka tråden