Nja, jag håller inte riktigt med dig. Visst, Apple skriver följande på din länk :
"Time Machine in Mac OS X 10.5 Leopard can be used to back up to many kinds of Mac OS Extended-formatted drives, but you cannot choose AirPort Extreme's AirPort Disk as a Time Machine backup volume.
However, you can choose Time Capsule AirPort Disks or internal disks as a Time Machine backup volume."
Dock så är detta först och främst ett statement för 10.5 och sedan, vad är skillnaden att backa upp till en intern disk i en TC eller att göra det till en extern disk? Ingen alls, vad det gäller Time Machine. Den har en färdigskriven procedur för vad den ska göra och utför det mot en plats som man själv anger. Denna plats kan sedan vara vilken lagringsplats som helst egentligen; en share på en annan dator, en TC eller en extern disk till en Airport Extreme...det ska inte spela någon roll för TM då den bara utför den förutbestämda proceduren med de eventuella mappundantag man som användare lägger till.
I mitt och många andras fall fungerar det ju som sagt, dock kan vissa mer eller mindre märkliga problem uppstå. I mitt fall tycker jag det borde vara enklare att lösa det då det verkar vara orsakat av något annat än att det just är en extern disk, se följande screenshot :
Avbilden används redan? Av vad och hur kan jag koppla från den så att TM kan använda den? Det är där jag tycker vi bör kunna komma fram till en lösning
Edit : Btw, när TM startar och ska backa upp så försöker den ju ansluta till min externa disk som är kopplad till min Extreme. Jag ser att den vaknar och sätter igång eftersom disken "lyser upp", se bild :