Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kommer 4:e generationens iPhone kosta?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Partille
  • 2010-05-05 20:04

jag undrar egentligen bara om någon har en aning om vad den billigaste 4 gen iphone kan tänkas landa på i pris med abonnemang.

eller om någon vet hur mycket 3gs kostade vid releasen, det lär ju vara ungefär samma pris varje gång nästa generation släpps.

jag vill verkligen ha gen 4 iphone, men man är ju inte gjord av pengar och om det drar iväg upp emot 8000-9000kr med abonnemang då får jag nog fundera på något annat

annars kan man ju få en 3gs 16gb idag för 5500kr så då kanske man skaffar en sån.

Exempelvis köpte jag en 32GB 3GS från telia när den släpptes. Priset för telefonen är 4600 kr, och sen har jag 228 kr baspris på abonnemanget per månad, vilket till största delen är priset för fast data.

Så ungefär 10 000 över 2 år, eller 400 i månaden totalt.

Detta då för den dyraste. Vet inte hur mycket billigare 8 GB var.

Ursprungligen av zappee:

Hur långt är ett snöre?

zappees svar är jättebra, för detta är ju en fråga som ingen kan svara på.

Dels beror det på vilken modell du väljer (16 GB, 32 GB, osv).
Dels beror det på vilken operatör och vilken abonnemangsform du väljer.
Dels beror det på hur mycket du ringer, SMSar och surfar.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Så ungefär 10 000 över 2 år, eller 400 i månaden totalt.

Detta är nog ett bra värde att utgå ifrån. Där någonstans hamnar det nog, om man väljer ett vettigt abonnemang. Men jag skulle nog säga lite högre - runt 500 i månaden utslaget på 24 månader.

5500kr med moms utan abonemang kanske?
Går ju bara att gissa.

• Medlem
  • International user
  • 2010-05-05 21:00
Ursprungligen av thebee:

jag undrar egentligen bara om någon har en aning om vad den billigaste 4 gen iphone kan tänkas landa på i pris med abonnemang.

eller om någon vet hur mycket 3gs kostade vid releasen, det lär ju vara ungefär samma pris varje gång nästa generation släpps.

jag vill verkligen ha gen 4 iphone, men man är ju inte gjord av pengar och om det drar iväg upp emot 8000-9000kr med abonnemang då får jag nog fundera på något annat

annars kan man ju få en 3gs 16gb idag för 5500kr så då kanske man skaffar en sån.

Hur långt är ett snöre?

Uppskattningsvis så blir det samma pris som de tidigare modellerna. Apple har nämligen lyckats med det som andra mobiltillverkade inte lyckades med tidigare - att hålla upp priserna på sina telefoner istället för att tvingas sänka dem

• Medlem
  • Mark
  • 2010-05-06 21:25

Ska bara ha en! kosta vad det kosta vill. Nä men 5-8000 kan jag nog tänka mig betala....

1
Bevaka tråden