Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka apps har ni på er iPad?

Tråden skapades och har fått 152 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Men air video kan du fortfarande bara köra när du är i samma nätverk som "servern" eller? Så du strömmar inte video när du är utanför hemmet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-25 12:40
Ursprungligen av wendefors:

Men air video kan du fortfarande bara köra när du är i samma nätverk som "servern" eller? Så du strömmar inte video när du är utanför hemmet?

Jodå, Airvideo fungerar över 3G (naturligtvis med lägre kvalitet om du inte älskar att buffra i evighet) och naturligtvis även över 'andra' wifi-nät än ditt eget Jag softar på hotellrum, flygplatser och cafeer med min iPad och hela mitt filmarkiv.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-04-25 12:47

@Wendefors
Precis som FreddeB skriver så fungerar Air Video hur bra som helst utanför ditt egna nät. Gör bara en Port forward i din router.

Ursprungligen av Mr S:

@Wendefors
Precis som FreddeB skriver så fungerar Air Video hur bra som helst utanför ditt egna nät. Gör bara en Port forward i din router.

okej. hmm, jag vet att jag har gjort något liknande någon gång, men minns inte riktigt. någon som vill guida mig lite?

Ursprungligen av wendefors:

okej. hmm, jag vet att jag har gjort något liknande någon gång, men minns inte riktigt. någon som vill guida mig lite?

Det är nog ämne för en annan tråd. Annars brukar den här länken hjälpa de flesta:

PortForward.com - Port Forwarding Guides Listed by Manufacturer and Model

tror inte ngn har lagt upp den här länken till tuaw;

iPad killer apps: The TUAW consensus

Rätt bra med tips om vad som är bra ha i sin iPad...

Sam & Max reas till iPad, 49kr!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-26 21:35

Airvideo är så grymt bra...
Funkar med undertexter och allt.
Lätt värt 22 spänn....även om gratisversionen egentligen har samma funktionalitet...om man orkar trycka refresh några ggr för att hitta filmen man söker.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2010-04-26 21:51

Någon som testat Instapaper Pro?

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2010-05-04 08:15
Ursprungligen av Micke F:

Någon som testat Instapaper Pro?

Japp, helt suverän applikation!

Roliga spel

Skulle behöva lite tips om ni vet av några spel eller program som finns på Appstore i USA och inte i Sverige då jag för tillfället befinner mig just i Usa ???

Diggar för övrigt iPad förresten

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-04-28 08:23

Här nedanför har jag lagt in den fråga jag skickade utvecklaren till Labyrinth. Jag fick till svar att jag kunde använda Classic-banorna. Men på mitt spel finns inga classic-banor eller något classic-läge!
Hjälp! Jag vill ha ett traditionellt trälabyrintspel till min iPad. Har nån av er andra hittat "classic"?

"Jag har köpt ert "Labyrinth 2 HD on the iPad".till min iPad. Det är säkert väldigt bra på många sätt men jag blev så besviken. Det är inte alls vad jag trodde det var..

Jag vill ha ett klassiskt trälabyrintspel som ser "vanligt" ut. Ett sådant som jag en gång köpte till min iPhone och som var så himla fint :)"

Här är en länk till Wieselgren på GP, hon har ofta bra tips, idéer och recensioner av appar till iPhone/iPad.

Teknik&Trender - www.gp.se

Apoteket har gett ut "Pollenkollen", för iPhone, okänt hur den funkar på iPad.
prova vet ja!

Första versionen ville inte godkänna Apotek i Göteborg då programmet inte ansåg Göteborg tillhöra Sverige...

(Skäl #351 för att avskaffa Stockholm som huvudstad i Sverige och ge den uppgiften till Göteborg!)

  • Medlem
  • Kalifornien
  • 2011-03-29 19:54

Har inte fått min iPad 2 än Skriver de jag kommer ladda ned, uppdaterar sedan

RR HD (Spel)
Pocket Legends (Spel)
Rat on a skateboard (Spel
Flick kick football (Spel)
Fruit Ninja (Spel)
Sportbladet (Nyheter)
Aftonbladet (Nyheter)
Keynote (Arbetsprogram)
Pages (Arbetsprogram)

Det var väl typ allt Tipsa gärna om apps till en helt ny iOS användare!

Har ni några tips på spel till iPad som är i stil med HarborMaster, RanchRush, Plants Vs Zombies? Rena iPhone spel fungerar oxå, fast det blir lite pixligare på den stora skärmen.

Tänkte att min fru skulle få en positivt intryck av iPad Hon är förtjust i spel där man ska sköta om en bondgård, mackaffär, och den stilen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-07 09:22
Ursprungligen av andlin76:

Har ni några tips på spel till iPad som är i stil med HarborMaster, RanchRush, Plants Vs Zombies? Rena iPhone spel fungerar oxå, fast det blir lite pixligare på den stora skärmen.

Tänkte att min fru skulle få en positivt intryck av iPad Hon är förtjust i spel där man ska sköta om en bondgård, mackaffär, och den stilen.

Tror att Diner Dash kan vara något i den stilen. Sen är ju GodFinger riktigt cool och som sagt väldigt beroendeframkallande

//Martin

Senast redigerat 2010-05-07 10:44
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-06 20:50

gillar angry birds...inte exakt likadant men småmysigt spel iaf.

god finger. otroligt beroendeframkallande!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-05-20 17:26
Ursprungligen av wendefors:

god finger. otroligt beroendeframkallande!

Ursprungligen av molm:

Sen är ju GodFinger riktigt cool och som sagt väldigt beroendeframkallande

+1 på detta! Jag fastnade direkt! Otroligt att det är gratis.

(Lägg gärna till mig som vän om ni behöver fler i spelet. Har zippe8 som anv.namn)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-07 09:44

För er med spelnostalgi kan jag verkligen rekommendera iPadversionen av Command & Conquer Red Alert där spelkänslan påminner inte så lite om orginalet

Doodle Juggle är svårt men kul

Touch Tanks online är faktiskt rätt underhållande

New York Roller Coaster Rush är en klassiker

Virtual Pool HD for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store är helt ok, lite nojjig kamera men ibland vill iaf jag finlira lite

Touchgrind HD for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store icke att förglömma. Störtskönt på iPhone och kalas på iPad!

Worms HD for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store är väl egentligen en klassiker alla borde ha?

Det var allt för idag, jag måste hinna spela lite också!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-07 10:39

Jag glömde visst COGS som faktiskt är värd en egen liten videopresentation

Du fastnar garanterat

Har laddat ner en bunt spel av era tips, tackar och bugar.

Nu ska bara själva iPaden införskaffas, orkar inte vänta till hösten så det blir import!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-05-14 21:52

Jag har hämtat ett program som läser upp text. Speak it. Tänker mig att det kan användas som stöd för dyslektiker mm. Man klistrar in den text man vill ha uppläst och väljer vilken röst man vill ha. Det finns ännu inte någon svensk röst men jag skrev och frågade och det ska komma Bra va!

We plan on offering additional voices in the near future, including Swedish! Let us know if you have any additional questions.

Speak it! Support Team
Future Apps Inc
www.future-apps.net

Görsköj app ; Scanner911: live Police, Fire, EMS radio for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Lyssna på polisradio över hela USA. Lite roligare än Borås....

kostnad för skarpa = 15kr, finns en Free App för prova på.

Senast redigerat 2010-05-16 12:37
  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-05-16 17:03

Kan rekommendera GoodReader som pdf-läsare, fungerar perfekt och kan hämta filer från tex wifi och dropbox. (1$)

  • Medlem
  • 2010-05-29 21:15

Tjena,

Jag behöver besök på min planet i godfinger.

Lägg gärna till mig.
Kosse heter jag där också.

Mina just nu efter fyra dagars intensiva letande:

  • Good reader

  • Atomic browser

  • Pastefire (ett måste även om den inte är ipadoptimerad)

  • Pastebot (dito)

  • Droobox - kungen inom sitt område

Saknar dock en bra Google reader samt Pocket Informants ipad variant

Pulse, en kanonbra app som samlar rss flöden och nyheter från dagstidningar på ett och samma ställe och sedan presenterar det riktigt snyggt. Vill man sedan läsa mera kan man bara klicka sig vidare.

Lasse

Btw, jag addade några i tråden i godfinger...det verkar lite kul

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-06-15 15:47

Read it later, samma sak som instapaper. Man skapar en läslista med websidor som kan sparas ner offline. Perfekt om man inte har tid att läsa något intressant som man har hittat på nätet eller om man vill spara på sig lite att läsa på flygresan. Finns plugins till de flesta webbläsarna och apps till Apple, Android mfl.

Reeder for iPad, en snygg och "ren" rss-läsare som kan synkas med google reader. Pulse har jag också, men den är mer för att skumma igenom massor av feeds. Reeder använder jag till de feeds som jag verkligen läser.

Eurosport for iPad, sport på svenska. Perfelt till fotbolls-vm.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2010-06-25 13:16

Jag gillar mest brädspel och musikprogram varav jag kan rekommendera

Shredderchess: Shredder Chess for iPad for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

eller tChess pro :t Chess Pro for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Båda för 55:-

Gratis så finns Chess Borda:Chess Borda for iPhone, iPod touch and iPad on the iTunes App Store

Chess.com:Play Chess on iPhone - Chess.com

Warchess med 3d-effekt:http://itunes.apple.com/us/app/warchess/id367828030?mt=8#

Gametable med olika spel för 7:- Game Table: Classic board games for the Apple iPad

Airhockey som finns både gratis och betalversion: Air Hockey Gold for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Backgammonspel : iGammon for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Labyrinth Hd som finns både gratis och betalvariant: Labyrinth 2

Fyra i rad: 4 in a row | Ideateca

Harbormaster gratis båtspel:Harbor Master

Technobox för 38: om man gillar techno: technoBox: Your mobile techno studio for iPhone / iPod touch

Beatwave som är en gratissynt :collect3 mobile - Beatwave

Bleepbox som både finns gratis och betalvariant :bleep!BOX, a groove box and drum machine app for your iPhone?

Hoppas att något tips kommer till användning.

Bevaka tråden