Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det någon penna man kan skriva på iPad med?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Att skriva matematiska formler och grejja är inget jag vill göra med fingrarna. Just av den anledningen är skrivbordet inte heller optimalt då det inte finns diverse matematiska symboler på det. Därför undrar jag om det finns någon trevlig penna som man kan skriva på Ipaden med.

• Avstängd
  • International user
  • 2010-05-07 13:46

kjell.com har pennor som funkar också.

Ursprungligen av poseidon84:

kjell.com har pennor som funkar också.

Tack för tipset, jag ska prova
Kjell & Company - Nordens bredaste sortiment av tillbehr fr hemelektronik

Ursprungligen av BlackSmp:

Den ena pennan måste man visst ha i rätt lutning för att det ska gå och den andra pennan går i flera vinklingar men kräver då ett visst tryck med pennan. Det är mina korta reflektioner av pennorna på en iphone.

• Avstängd
  • International user
  • 2010-05-07 15:30

Och "Conductive foam" (vad det nu heter på svenska) har man ju ofta liggandes hemma i huset...

Jag har.

Fast inte så mycket, och det sitter en G3-processor i den, så jag kan tyvärr inte dela med mig.

• Avstängd
  • International user
  • 2010-05-07 15:41

Då känns 69:- för två stycken på Kjell & Co som en "no-brainer". Om man nu vill ha en stylus. Jag klara mig nog utan.

• Medlem
  • 2010-05-07 15:58

I Korea kör de med korv till sina iPhone. Det kanske funkar det med?

Ursprungligen av PeeMaN:

Att skriva matematiska formler och grejja är inget jag vill göra med fingrarna. Just av den anledningen är skrivbordet inte heller optimalt då det inte finns diverse matematiska symboler på det. Därför undrar jag om det finns någon trevlig penna som man kan skriva på Ipaden med.

Med tanke på vad din konst handlar om är det väl ingen tvekan om vad du har för alternativ till fingret

Förlåt PeeMaN, men det är fredag och jag är på andra vinglaset....

PS, jag såg att David lega använde tungan på sin ... fan vad skarpt!

Verkar fint det här, ska vi bara hoppas att det finns en bra app som kan göra det jag vill. Tack för alla svar!

Jag provade dessa pennor idag och jag måste säga att jag inte tycker att det var enklare att rita med en penna i stället för med fingret. Jag provade med Adobe Ideas appen. Det kanske är en smaksak men det kändes trögt att rita med pennorna.

1
Bevaka tråden