Tja!
När jag skulle installera windows genom bootcamp så kom det fram en ruta där man fick välja vilken partition man ville installera på. Då fanns det 3-4 partitioner att välja mellan, jag kan inte se dessa i skivverktyg, vad innehåller de? och kan man på nåt sätt formatera dem och frigöra mer hårdiskminne?
Jag tog en bild med min mobilkamera på en vy från Diskpart i Win 7 på min laptop.
EFI-partitionen på 200 Mb (Partition 1) (Bootpartitionen där bootmanager ligger och EFI - data för OS X bootprocess + pekare för Win 7 bootloader)
Mac HFS+ -partitionen på 19,4 Gb (Partition 2 - Diskpart ser den men kan inte läsa namnet OS X) Här ligger OS X Snow Leopard.
En liten partition på 128 Mb som Diskpart Win 7 alltid skapar (jag vet inte vad den används till: Unallocated Space
NTFS-partitionen på 129.3 Gb (Partition 3) Jag döpte den till Win 7, men Bootcamp Assistant verkar döpa den till BOOTCAMP av nån outgrundlig anledning.
Du ska alltså installera Win 7 på NTFS-partitionen, i detta fall 129.3 Gb. (Partition 3) Markera NTFS-partitionen och klicka på Next i installationsprogrammet.
Svaret på din fråga är att du ska absolut inte formatera några andra partitioner än Win 7 - NTFS-partitionen i detta fall. Om du formaterar EFI så kommer du inte att kunna starta vare sig OS X eller Win 7. och den lilla partitionen på128 MB är ju ointressant som diskutrymme