- Mymac4ever
- Medlem ●
- Sundsvall
- 2010-03-23 08:22
Inte så enkelt kanske om personen bor på andra sidan världen, eller bara någonstans i vårt avlånga land.
Om du nu vill vara anonym kanske det inte är så smart att anordna öppna pubkvällar på ett publikt forum?
Man är aldrig så anonym som man tror och jag tror inte FB är farligare än något annat om man använder sekretessinställningarna och är lite försiktig då man oftast använder sitt riktiga namn.
Ska man vara anonym får man hålla till på diverse darknets.
Mjo jag vet att jag har en tendens att vara lite motsägelsefull i vissa av mina påståenden. Helt anonym är kanske fel uttryck men låt mig säga så här: När jag söker på mitt namn eller något av mina användarnamn på Google så blir det inte alltför många korrekta träffar på den första svarssidan och detta gör mig glad. Visst har jag gjort ett avtryck på nätet, jag använder det ju dagligen för såväl kommunikation som nöje men det är ändå inte så stort som det skulle kunna vara om jag tex hade en blogg i eget namn, en FB-sida eller dylikt.
Om man har nytta av FB eller andra sociala forum så ska man använda dem, jag säger inte att Ni andra ska avhålla Er från dem för att jag har en tendens att vara lite självisolationistisk och cynisk men för mig fyller de ingen funktion än så länge. Faktum är att jag bara blivit tillfrågad om jag har FB två gånger på två år.
Vad jag främst ogillar, vilket också är skälet till startandet av denna tråden är att min bild hamnade på en FB-sida för att jag var med på en festkväll. Det var bara en porträttbild utan namn men min första reaktion var att den bilden måste bort för jag har inte gett mitt godkännande till att den läggs ut där. Jag tror inte jag hade reagerat på samma vis om det handlat om en "isolerad" nätsida eller om min sinnesstämning för stunden hade varit något "ljusare" men som sagt gjort är gjort och bilden är borttagen - den var upplagd av en "Follower" eller vad det nu heter.
Helt anonym vill jag ju inte vara, jag gillar ju att sticka ut hakan lite här på forumet och jag trivs på såväl pubkvällar som danskurser men jag är som sagt glad sålänge mitt avtryck på nätet är så minimalt som möjligt, iaf till den dagen jag verkligen har och vill visa något.
@Christian Å: Det känns som en annan sak men så många låtsasvänner har jag inte här. Visst ett flertal läser och kommenterar det jag skriver men det handlar ofta om ämnet och inte om mig som person, om det inte är en sån här tråd förstås.
@lasselu: jag vägrar för stunden för jag ser ingen nytta med det. Det känns för mig som att de som frågar om jag har FB-konto försöker pracka på mig dess förträfflighet trots att jag inte har koll på det. Jag vill vara noga påläst.