Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hjälp mig med mitt examensarbete, svara på min enkät om applikationer

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er alla!

Jag heter Karim och tillsammans med två andra herrar har vi gjort en webbenkät där vi vill ta reda på hur ni använder era applikationer. Resultaten från enkäten kommer att användas i vårt examensarbete inom marknadsföring som görs på Mälardalens högskola i Västerås.

Vi skulle vara oerhört tacksamma om ni kunde svara på vår enkät som tar ca 5 minuter att göra. Här är länken till enkäten:

www.surveymonkey.com/s/app_enkat

Obs! Inga pop ups eller annan typ av reklam finns på länken!

klart. Återkomma gärna i tråden med hur er slutsatser blev och så, för man vill ju gärna veta om man bidragit till något

Ursprungligen av poseidon84:

klart. Återkomma gärna i tråden med hur er slutsatser blev och så, för man vill ju gärna veta om man bidragit till något

Varje svar bidrar ett av våra huvudmål är ju att göra en generell bedömning över hur människor använder sina applikationer. Det svåraste är att få en stor andel att svara.

• Medlem
  • 2010-05-10 15:43

Sådär nånting.

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-05-10 16:21

Svarat. Vet ju hur svårt det kan vara att få folk till sina undersökningar.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-05-10 17:53

Klar, känns dock som ni borde tänka på urvalet. Tror att de flesta här på sidan kommer att klicka i App store istället för exempelvis Android market då man använder iPhone. Kanske inte är alltför representativt.

Anyways, lycka till!

Ursprungligen av gustavb:

Klar, känns dock som ni borde tänka på urvalet. Tror att de flesta här på sidan kommer att klicka i App store istället för exempelvis Android market då man använder iPhone. Kanske inte är alltför representativt.

Anyways, lycka till!

Tack för inlägget. Vi har tänkt på det och har även lagt ut en länk till enkäten på swedroid.se som då är en sida för android telefoner.

Det är faktiskt väldigt jämnt mellan app-store och android market hittils men fördel app-store dock!

Svarat. Publicera som sagt gärna resultatet här sen.

Svarat! Håller med Gustavb, de flesta på detta forum kör iPhone..

• Medlem
  • Lund
  • 2010-05-10 18:55

sådär. Hoppas ni kommer fram till något intressant!

vi kommer såklart presentera nån form av resultat när uppsatsen är helt färdig. Dom som orkar sprida länken till enkäten får givetvis göra det! : )

Done. Ser fram emot resultatet!

• Medlem
  • International user
  • 2010-05-11 00:43

Så nu har jag också svarat..

• Medlem
  • Karlstad
  • 2010-05-11 09:59

Done! Vad har jag vunnit?

Ursprungligen av buuyuu:

Done! Vad har jag vunnit?

Min tacksamhet :).

Men i ärlighetens namn tackar jag alla som svarat/svarar på enkäten vi låg lite risigt till när vår egen skola (mdh) inte tillät oss att mejla massutskick till skolans elever så vår plan A sprack direkt.

Är det någon här som kan rekommendera något forum med många kvinnliga läsare? vi behöver lite mer svar från det kvinnliga könet.

Citat:

Är det någon här som kan rekommendera något forum med många kvinnliga läsare?

Familjeliv - Välkommen till Sveriges största familj forum samt Föräldrasnack på Libero

Hej alla!

Imorn ska vi skicka in slutversionen av uppsatsen. Vi har de senaste veckorna arbetat med resultatet från enkäten och därför har jag varit lite frånvarande. Så fort vi har blivit bedömda på arbetet så kommer jag och min grupp bestämma hur vi ska presentera resultatet här på forumet. : )

• Administratör
  • Lund
  • 2010-06-01 10:11

Hur ser ni på bias att ni valt målgrupper som är så pass "tekniktöntiga" att dr hänger på internetforum för teknik? Kan vi ha en större benägenhet att använda fler apps än normalpopulationen?

1
Bevaka tråden