Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera jailbreakad iPhone - bibehållen information?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har en 3GS köpt på lanseringsdagen, jailbreakad samma dag. Nu ska jag lämna in luren för en garantilagning (sprickor i plasten) och måste ju ta bort jailbreaket.

Det jag undrar nu är:
Om jag ansluter telefonen till iTunes så gör den en säkerhetskopiering. Kan jag använda denna säkerhetskopia för att behålla all information (SMS etc.) i telefonen när jag uppdaterar programvaran till 3.1.3?

Om jag uppdaterar till 3.1.3 försvinner väl jailbreaket va? Det finns inga spår kvar som Telia kan använda att neka mig garanti?

Jag undrar också, om jag nu får en ny telefon, om jag kan jailbreaka med Spirit och behålla all information i telefonen?

Mvh

Ursprungligen av blackheim:

Hej!

Jag har en 3GS köpt på lanseringsdagen, jailbreakad samma dag. Nu ska jag lämna in luren för en garantilagning (sprickor i plasten) och måste ju ta bort jailbreaket.

Det jag undrar nu är:
Om jag ansluter telefonen till iTunes så gör den en säkerhetskopiering. Kan jag använda denna säkerhetskopia för att behålla all information (SMS etc.) i telefonen när jag uppdaterar programvaran till 3.1.3?

Ja, men tipset är ändå att SSH:a in i luren och plocka ut infon du vill ha den vägen och ställa in som ny telefon när du återställer den. Du kan givetvis ta en backup för att vara säker, men du har alla kontakter, kalendrar etc etc även synkade till datorn väl?
Är det just SMS:en som är viktiga?

Citat:

Om jag uppdaterar till 3.1.3 försvinner väl jailbreaket va? Det finns inga spår kvar som Telia kan använda att neka mig garanti?

Du ska inte uppdatera till 3.1.3, utan återställa till 3.1.3. Då finns inga spår.

Citat:

Jag undrar också, om jag nu får en ny telefon, om jag kan jailbreaka med Spirit och behålla all information i telefonen?

Oavsett vilket du gör av ovan spelar det ingen roll om du får en ny telefon eller din gamla.

1
Bevaka tråden