Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur installera program på jailbreakad iPad?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-14 10:41

Hej! Nån som har nån bra sida hur jag installerar program på min Jailbreakade iPad (köpte den så i BKK). Vill absolut ha SvTPlay och SR.

Ska jag skaffa ett Amerikanskt iTunes-konto? (funkar svenskt kreditkort?). Det gick bra att registrera den via iTunes.

Det var en massa stulna program installerade, det enda jag kommer att sakna är nog Plants vs Zoobmbies (och några andra), men det ska jag nog har råd att köpa.

Har Cydia (såklart?) och Open SSH installerat på iPaden och Cyberduck på iMacen. Det kanske inte är tillåtet att diskutera piratsaker eller länkar till sånt här, ber om ursäkt då.

Har haft min ojailbreakade iPhone i snart två år så jag har ingen som helst erfarenhet av jailbreak och installera (jailbreakade) program m.m.

Om jag installerar programmen jag har till min iPhone (och raderar de som finns på iPaden) är det kört att installera dem på iPhonen sen. Skulle kunna synka med min notebok (win) om det funkar lättare. För man över en crackad .ipa till rätt mapp på iPaden?

Tack på förhand

p.s. är säker påatt det finns en miljon trådar om det här i iPonefprumen men länkar och tips uppskattas d.s.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-14 10:44

Frågan är varför du har en jailbreakad iPad om du ändå inte använder jailbreaket??? Återställ den i iTunes så "slipper" du jailbreaket.

Nej svenska kreditkort funkar ej på amerikanska iTunes.

Vill du lära dig något om jailbreak så finns massa guider på iclarified.com och kan rekommendera cydia programmet installous (från hackulous) om du vill "pröva" appar innan du köper dem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-14 10:50

Tack för svaret, anledningen till att jag lät jailbreaka den var för att ha lite kul saker innan jag kom hem och planet. Kan även tänka mig att testa appar innan jag köper dem.

Ursprungligen av mickys:

Frågan är varför du har en jailbreakad iPad om du ändå inte använder jailbreaket??? Återställ den i iTunes så "slipper" du jailbreaket.

Nej svenska kreditkort funkar ej på amerikanska iTunes.

Vill du lära dig något om jailbreak så finns massa guider på iclarified.com och kan rekommenderacydia programmet installous (från hackulous) om du vill "pröva" appar innan du köper dem.

Ursprungligen av Bonk:

Tack för svaret, anledningen till att jag lät jailbreaka den var för att ha lite kul saker innan jag kom hem och planet. Kan även tänka mig att testa appar innan jag köper dem.

Är ni på väg i nån slags diskussion om crackade apps är det bara att lägga ner innan ni ens börjar. Inte tillåtet på forumet.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-05-14 12:58

Crackade apps är precis inget vi diskuterar på forumet.

*stänger*

1
Bevaka tråden