Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem Blackra1n + winterboard install

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-05-16 02:28

Tja Någon som kan hjälpa mig????

Jag har en telefon som e jailbreakad med blackra1n och unlocked med något rock men sedan var jag ju inne i cydia och tänkte ok fan lägger in winterboard och five icon dock men vid installationen och rebooten efter winterboard startar fan inte telefonen igen! Jag ser bara äpplet sedan blir det svart, så jag kan inte synka telefonen i itunes eller få den jailbreakad eller boota telefonen =(

Vad gör man nu tro någon som kan hjälpa mig???

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-05-16 02:32

Håll home knappen och låsknappen tills iPhonen stängs av och startar om.. vad händer då?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-05-16 09:04
Ursprungligen av fedi-93:

Håll home knappen och låsknappen tills iPhonen stängs av och startar om.. vad händer då?

Om jag håller inne home och du menar on/off knappen uppe på telefonen och gör en hardreboot eller vad det heter startar telefonen om och man ser äpplet en stund sedan blir det svart igen, den bootar inte =(

Det var version 3.1.2 inlagt, jailbreak och unlock.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-05-16 11:01
Ursprungligen av Smisken:

Om jag håller inne home och du menar on/off knappen uppe på telefonen och gör en hardreboot eller vad det heter startar telefonen om och man ser äpplet en stund sedan blir det svart igen, den bootar inte =(

Det var version 3.1.2 inlagt, jailbreak och unlock.

Jag jailbreakar den nu igen med blackra1n men den bootar inte upp sen kommer inte in i telefonen gah, vad gör man.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-16 11:13
Ursprungligen av Smisken:

Jag jailbreakar den nu igen med blackra1n men den bootar inte upp sen kommer inte in i telefonen gah, vad gör man.

Vilken telefon har du?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-05-16 12:07
Ursprungligen av zappee:

Vilken telefon har du?

Jag löste problemet! Fick ladda ner en ny 3.1.2 ipsw fil, gå in i dfu mode via en guide jag hitta och köra en återställning mot den filen då gick det boota telefonen igen. DÅ var det bara jailbreaka den med blackra1n igen och låsa upp den och allt fan underbart trodde telefonen var körd asså! Men fick lite hopp efterssom jag visste jag inte uppdaterat till nyaste firmware åsså. GÖTT

Jag har en 16gb 3gs

1
Bevaka tråden