Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

100517: Köpa ny iPhone nu eller vänta?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-17 00:06

Hejsan,

Jag köpte en iPhone 2G för ungefär tre år sedan. Den har fungerat utmärkt men
då man är lite prylgalen har jag länge varit sugen på en ny 3GS lur.
Men då min 2G lur fungerat utmärkt har jag haft svårt att hitta skäl till att köpa en ny,
ja förutom min prylgalenhet då

Idag tappade jag min trotjänare och displayen gick i kras.
Jag har "lagat" den med en skyddsplastfilm, displayen är sönder rakt över men funkar fortfarande. Planen är att använda den i hemmet som
mp3 spelare. Men jag behöver nu (ÄNTLIGEN) köpa en ny iPhone 3GS!

Min fråga är, ska jag köpa nu? Eller ska jag vänta tills i sommar då det kanske kommer en ny? Och om det skulle komma en ny, kommer den släppas i USA först och senare i Sverige?

Vad tror ni?

Tack

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-05-17 00:38

Helt klart vänta! WWDC 10 börjar den 7:e Juni och då kommer iPhone 4G! Mindre än en månad kvar så håll ut...

Jag skulle utan tvekan vänta till den 7:e juni (det är då Apple ryktas visa upp nästa iPhone) av följande skäl:

Om du väntar tills den nya generationen iPhone släpps/visas upp så sjunker priset på 3GS. Då kan du avgöra om de nya funktioner som den har är värt merkostnaden den kostar. 3GS får nämligen samma mjukvara som den nya iPhone så på det mjukvarumässiga planet kommer de vara likvärdiga på de flesta punkter.

3GS är en riktigt bra och snabb telefon (har själv en 3G) och är inte de nya funktionerna avgörande så tycker jag du ska satsa på en 3GS, men som sagt vänta bara ca 3 veckor till

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-17 00:58

Tack för svar!
Om nu en ny iPhone visas upp den 7e Juni, hur lång tid kommer det ta innan den säljs i Sverige?

Ursprungligen av Viktory:

Om nu en ny iPhone visas upp den 7e Juni, hur lång tid kommer det ta innan den säljs i Sverige?

Se mina datum ovan för 3GS. Det är förstås inte alls garanterat att det blir likadant i år, men man kan se det som en fingervisning om hur det kan tänkas bli.

Edit: Jag tror vi skriver om varandra

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-17 01:05
Ursprungligen av Adrian B:

Se mina datum ovan för 3GS. Det är förstås inte alls garanterat att det blir likadant i år, men man kan se det som en fingervisning om hur det kan tänkas bli.

Edit: Jag tror vi skriver om varandra

Det stämmer, såg inte ditt inlägg när jag skrev.

Ursprungligen av Viktory:

Min fråga är, ska jag köpa nu?

Nej, nej, nej.

Ursprungligen av Viktory:

Eller ska jag vänta tills i sommar då det kanske kommer en ny?

Ja, ja, ja.

Ursprungligen av Viktory:

Och om det skulle komma en ny, kommer den släppas i USA först och senare i Sverige?

Antagligen, men det är nog ingen jättelång fördröjning. iPhone 3GS släpptes i USA den 19 juni 2009 och i Sverige den 31 juli 2009.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-17 00:59
Ursprungligen av Adrian B:

Nej, nej, nej.

Ja, ja, ja.

Antagligen, men det är nog ingen jättelång fördröjning. iPhone 3GS släpptes i USA den 19 juni 2009 och i Sverige den 31 juli 2009.

Tack för info!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-17 01:04

Är det någon som vet hur displayen funkar?
Jag har ett litet hål i glaset där sprickorna utgår ifrån.
Sitter själva touch-funktionen i glaset eller i själva displayen?
Funderar på om man kan ta bort glaset helt och klistra på ett tunt plast skydd.
Eller funkar inte touch då?

Ursprungligen av Viktory:

Är det någon som vet hur displayen funkar?
Jag har ett litet hål i glaset där sprickorna utgår ifrån.
Sitter själva touch-funktionen i glaset eller i själva displayen?
Funderar på om man kan ta bort glaset helt och klistra på ett tunt plast skydd.
Eller funkar inte touch då?

Det här är ju helt fel tråd för denna fråga, ta upp på rätt ställe.

Det kanske ska tilläggas att sommarens nya iPhone ser ut att bli en rejäl förbättring mot 3GS, så i år är det extra värt att vänta. Plus att det antagligen blir som koss_boss skriver, att 3GS antagligen får en prissänkning likt 3G fick när 3GS kom. Så det finns många goda skäl att hålla ut lite.

Jag hoppas du känner att iPhone 4 var värd att vänta på, som vi uppmanade dig att göra.

1
Bevaka tråden