Hej!
Lyckan log mot mig, och nu sitter jag här med en iPhone 2G sedan några dagar tillbaks. Vad bättre är, Glocalnet hade godheten att peta in fri surf (?) upp till 3 gb för sextio spänn i månaden på mitt abonnemang, så nu har jag på denna korta tid skaffat mig vanor som jag aldrig skulle haft möjlighet till innan. Till exempel det här med streamad radio, något som jag bara skrockat åt tidigare. Men nu! Jag tror inte jag kan leva utan det. Det strömmar på så bra, och det är lätt att byta mellan kanaler.
Sedan grep en klo av fruktan om mitt hjärta. Vad kan detta kosta i mobildata? 3 gig, det verkar ju vara oöverstigligt mycket (jag har två vänner med iphone, den ene klarar sig på 1gb, den andre på 2gb), men om man skaffar sig just extravaganta vanor, vad händer då? Genomsnittlig lyssning på väg till och från jobbet bör hamna på 20-30 timmar i månaden, då kör jag med den lägsta hastigheten som SR-appen erbjuder. Går det att fortsätta såhär? Eller är radiostreamande en kostnadsfälla?
Detta leder till trådens egentliga frågeställning.
Vad är det egentligen som slukar mest av ert internetanvändare på iPhonen? Streamar ni tv-program, bloggar eller kryssar igenom fotoalbum online? Vad gör ni mest - kontra, vad drar mest? Och så klart, vilka abonnemang kör ni med och vad får ni ut av dem? Hur mycket ÄR egentligen 3 gb?
Tacksam för svar!