Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder på oss och våra iPads.

Tråden skapades och har fått 54 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-04-19 16:06

Har ni några bilder på hur ni använder era iPads?

Jag kan börja med ett foto på mig själv och mitt allra första barnbarn från den 6 april. IPaden är yngst, den fyllde 3 dagar och det lilla flickebarnet fyllde 18 dagar.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-04-19 16:24

Söt bild...:)

Har ingen bild på mig och min iPad ännu men kan berätta hur det var igår när mitt snart treåriga barnbarn Linnea skulle rita med Brushes första gången...jag visade henne hur man gjorde, hon drog med fingret på skärmen och det blev förståss ett streck...
Då höll hon upp fingret framför ögonen och stirrade stint på det...kunde riktigt höra hennes tankar..."hur sjutton gick det där till, mitt finger fungerar som en krita!?!!?!"

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-04-19 16:29

Härligt! Och sen kan jag tänka mig att Linnea förvånas över att samma finger kan rita olika färger

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-04-19 18:21

Jodu...men hon gillade inte tjocka röda streck...antagligen kopplade hon ihop det med blod...

Jag hoppas en iPad kommer samtidigt som min andra barn är på väg Två flugor i en smäll

Får min på söndag förhoppningsvis, återkommer med bild på dotter och iPad

Ebba gillar Alfons Åberg på iPad

Fick rippa hela Alfons Åberg boxen...:D

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-05-11 18:16

Å, vad mysigt ni har det. Det ser då mycket trevligare ut att sitta och titta på en iPad jämfört att titta på TV

Det är helt perfekt, dottern är ju bara drygt två år men hon har redan förstått hur iPaden funkar så hon kan själv bläddra bland filmerna och trycka igång "rätt" film...barnsligt enkelt alltså

Lasse

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-05-11 21:53

Tänk vad hon kommer att gilla alla program när hon blir lite äldre. Eller när alla fina program kommer på svenska. Här presenteras några Best iPhone, iPod Touch and iPad Apps for Kids Program nr 7 på listan borde funka för oss svenskar också.

Har ingen (ännu) men när jag har min så kommer det nog se ut något i den här stilen...

LCR

Ursprungligen av LCR:

Har ingen (ännu) men när jag har min så kommer det nog se ut något i den här stilen...

LCR

hehe katten lackar, får inte tillräckligt med uppmärksamhet längre... ngn som sett klippet på youtube med katten som leker med ipaden? riktigt kul.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-05-11 22:31

Vilken mjuk och fin "värmekudde" du har

Ursprungligen av Eva:

Vilken mjuk och fin "värmekudde" du har

Mjaa, fast bilden är inte min...

Mina två grabbar är också rödhåriga men båda har en stor vit haklapp, fast Kenny (den stora på 7 kg) sitter inte så, men Jimmy (3,5 kg) sitter gärna lite närmare...

LCR

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-05-17 17:19

Visar upp, till och med lånar ut!, min iPad till Dan och två andra imponerade iPadbeundrare på Kittelparken i Kittelfjäll.

Ursprungligen av Eva:

Visar upp, till och med lånar ut!, min iPad till Dan och två andra imponerade iPadbeundrare på Kittelparken i Kittelfjäll.

Hehe! har man tur så dimper det ner en "padda" imorn (32 gb) kanske blir en bild då.

hur har ni gjort med laddaren??

Ursprungligen av c-man_blurayking:

hur har ni gjort med laddaren??

Detta har tagits upp många gånger. Det är samma design på laddaren som iPhone hade och alla bärbara Macar har, d v s du kan bara byta "duckhead".

Ursprungligen av Capeman:

Detta har tagits upp många gånger. Det är samma design på laddaren som iPhone hade och alla bärbara Macar har, d v s du kan bara byta "duckhead".

ah sorry då har jag ju en hemma från min macbook då da. perfa!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-05-18 15:28

Testar lite bara.
Har försökt hitta "hårddisken" på iPad för att se om man kan lägga in en bild här på 99 men det går inte. Eller?
Men nu har jag lagt en bild på MobileMe som jag ska länka till. Vill se om bilden då syns.
MobileMe Gallery

Nä, naturligtvis inte, det blir bara en länk förstås. Hmm, jag skulle vilja att det blir som "Bifogade tumnaglar" kan man få till detta på nåt sätt tro?

Ursprungligen av Eva:

Testar lite bara.
Har försökt hitta "hårddisken" på iPad för att se om man kan lägga in en bild här på 99 men det går inte. Eller?
Men nu har jag lagt en bild på MobileMe som jag ska länka till. Vill se om bilden då syns.
MobileMe Gallery

Nä, naturligtvis inte, det blir bara en länk förstås. Hmm, jag skulle vilja att det blir som "Bifogade tumnaglar" kan man få till detta på nåt sätt tro?

ser att du fick hjälp med uppackningen av iPaden

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-05-18 15:36

Bilden kommer från en helt underbar lite slideshow som nån där ute gjort!
iPad unpacking

Ursprungligen av Eva:

Bilden kommer från en helt underbar lite slideshow som nån där ute gjort!
iPad unpacking

Det var den avgörande bilden när jag bestämde mig för att köpa en ipad

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-05-18 16:24
Ursprungligen av poseidon84:

Det var den avgörande bilden när jag bestämde mig för att köpa en ipad

Så skulle det ha kunnat vara för mig också, bilderna är ju helt underbara. Och sen, varför skulle inte poseidon kunna få en ipad när till och med små legogubbar får en?

Ursprungligen av Eva:

Så skulle det ha kunnat vara för mig också, bilderna är ju helt underbara. Och sen, varför skulle inte poseidon kunna få en ipad när till och med små legogubbar får en?

Precis! Det enda tråkiga var att mina LEGO-gubbar är kvar hos mina föräldrar i småland så jag fick öppna ipaden själv

Ursprungligen av Eva:

Bilden kommer från en helt underbar lite slideshow som nån där ute gjort!
iPad unpacking

Give me give me give me! jobbig tråd det här när man ska bli ännu mer avundsjuk på folk och deras ipads!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-05-18 16:21
Ursprungligen av Engalunda:

Give me give me give me! jobbig tråd det här när man ska bli ännu mer avundsjuk på folk och deras ipads!

Haha. Ja, det ÄR verkligen synd om er som inte har en iPad

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-05-18 19:06

Sitter på tåget till Stockholm med min iPad och leker och testar program och har det trevligt.
MobileMe Gallery

Ursprungligen av Eva:

Sitter på tåget till Stockholm med min iPad och leker och testar program och har det trevligt.
MobileMe Gallery

Får inte det där att funka, åtminstone inte via min iPhone.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-18 19:37

byt ut bokstaven å i länken (orden åker tåg) mot E5 eller klicka bara upp dig en nivå först på knappen Evas galleri, eller så lägger jag in bildadressen som en länkad bild direkt i detta inlägg:

Kan man göra så direkt på iPaden Eva, alltså "högerklicka" på bilden för att kopiera bildadress?

Bevaka tråden