Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail söker efter mail automatiskt!

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-05-17 23:23

Hej!

Har sedan en tid haft problem att "Mail" ligger och söker efter nya e-mails i bakgrunden även fast jag avaktiverat den funktionen. Den skall helt enkelt inte ligga och söka efter e-mails, men ändå så gör den det, kör OS 3.1.3 på en iPhone 3G. Har googlat runt men inte stött på någon som verkar ha samma problem som mig, Är det en fabriksåterställning som behövs göras tro?

//triNo

Samma här, jag brukar få en del udda problem som andra inte får. Så vi är väl två då?!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-18 00:49

Jag har samma problem! Letar som tusan för att förstå varför.

• Medlem
  • International user
  • 2010-05-18 07:48

Hur ser ni att den ligger och söker?

Ursprungligen av zappee:

Hur ser ni att den ligger och söker?

Det plingar till hos mig. Ljudet för nytt meddelande hörs alltså, utan att mailapplikationen startats avsiktligt.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-05-18 08:34
Ursprungligen av Snabeldrake:

Det plingar till hos mig. Ljudet för nytt meddelande hörs alltså, utan att mailapplikationen startats avsiktligt.

Har ni ett Active Sync-konto, mao ett som går mot en Exchange-server?

Ursprungligen av frazze:

Har ni ett Active Sync-konto, mao ett som går mot en Exchange-server?

När man är helt säker på att Exchange är avstängt så borde det väl inte plinga alls, nej!

Hur har ni andra ställt in era konton? Jag kör Gmail över IMAP. Är det nya funktioner i Gmail på ingång kanske?

EDIT: Lite syftningsfel.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2010-05-18 12:05

Jag kör en vanlig Teliamail, och jag märker att den kör i bakgrunden eftersom den hittar nya mail. Problemet uppstår lite titt som tätt, typ kan vara när jag pratar i telefon, eller smsar. Skönt iallafall att jag inte är ensam med problemet.. Känns som att det går åt massa onödigt batteri.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-05-18 08:33

Sitter ni och kör program liknande MemoryInfo at al och tittar på vilka processer som är igång...?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-05-18 12:24

OK, för att kunna hjälpa till behöver vi mer information. Kan vi få lite skärmdumpar på era inställningar för mail i iPhone? Tex "Jag kör vanlig Teliamail" säger mig ingenting om hur du har ställt in din iPhone.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2010-05-18 12:36

Jag har jämfört mina inställningar med
min systers iPhone, inställningarna är rätt det är jag 100% säker på. Och mailen är som sagt ifrån Telia, och den har inga speciella inställningar som skulle kunna orsaka detta. Frågan är bara vad som är felet:o. Kanske får göra en total återställning av telefonen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-18 14:10
Ursprungligen av Trino:

Jag har jämfört mina inställningar med
min systers iPhone, inställningarna är rätt det är jag 100% säker på. Och mailen är som sagt ifrån Telia, och den har inga speciella inställningar som skulle kunna orsaka detta. Frågan är bara vad som är felet:o. Kanske får göra en total återställning av telefonen.

testa först att radera kontot och sätta upp det på nytt igen. Ratta även runt i Push-inställningarna - är Push avaktiverat så aktivera Push och starta om telefonen. Avaktivera sedan Push igen.

Utan Push aktiverat så SKA det ju inte gå att kolla automatiskt....

Ursprungligen av FreddeB:

testa först att radera kontot och sätta upp det på nytt igen. Ratta även runt i Push-inställningarna - är Push avaktiverat så aktivera Push och starta om telefonen. Avaktivera sedan Push igen.

Förutsatt att man har Hämta avstängt menar du?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-18 16:03
Ursprungligen av theplague:

Förutsatt att man har Hämta avstängt menar du?

Ja just det

• Medlem
  • Halmstad
  • 2010-05-18 16:41

Skall försöka med det! meddelar sedan om det fungerade eller inte, hur ofta den letar efter mail vet jag faktiskt inte:S..

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-05-18 17:42
Ursprungligen av FreddeB:

Men Push har väl bara med Active Sync/Exchange-konton att göra? POP/IMAP har med hämta automatisk/manuell i motsvarande fall. Väl?

Vad jag vill säga är att du kan slå av Push aldrig än så, men har du hämta aktiverat så kommer det att - just det - hämta.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-18 20:22
Ursprungligen av frazze:

Men Push har väl bara med Active Sync/Exchange-konton att göra? POP/IMAP har med hämta automatisk/manuell i motsvarande fall. Väl?

Vad jag vill säga är att du kan slå av Push aldrig än så, men har du hämta aktiverat så kommer det att - just det - hämta.

MobileMe, Microsoft Exchange och Yahoo! Mail har push-stöd på servern det stämmer. Min avsikt var att eliminera alla felkällor, TS skall naturligtvis även avaktivera HÄMTA-funktionen...;)

• Medlem
  • Halmstad
  • 2010-05-18 22:53

Tack för alla svar!
Har ännu inte provat att ta bort mitt mailkonto, sedan lagt till det igen. Men skall göra det imorgon! Tycker det är sjukt mysko iallafall att den hämtar mail även fast den står på manuell hämtning, dvs att den bara hämtar medans mail är igång.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-05-18 12:58

Har din syster och du samma operatör, abb och mail-typ?

• Medlem
  • International user
  • 2010-05-18 17:28

Intressant, aldrig märkt av... kör Gmail med Exchange.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-19 15:24

Testa att gå in på Avancerat på Hämta nya data och klicka bort Push där.

1
Bevaka tråden