Igår fick jag väldigt lite utrymme kvar på hårddisken, under 100 Mb.
I samand med det så försökte jag installera via programuppdateraren två nya grejer, minns bara att den ena gick vägen, den andra, iTunes fungerade inte. (Men den gick vägen idag, så det har jag också gjort).
Idag städade jag lite och har nu 6 Gb ledigt.
Provade att köra en uppdatering av Officepaketet som jag hittade och laddade hem igår, men den bara blinkar till. Hittade inuti den en länk till en tidigare uppdaterare som skall installeras först, laddade hem den med och den bara också blinkade till. (Båda skall köras från disk imagen står det i installationsinstruktionen, men provade även att kopiera till skrivbordet först).
Provade sedan som vanligt att starta mitt epostprogram Entourage, det blinkar till en gång och startar inte. Provar sedan en massa andra program både före och efter omstart och efter kallstart (dvs stäng av datorn först). Jag har även reparerat rättigheter, både med skivkontroll men även genom att starta från skiva. Har reparerat alla fyra diskar på datorn (tre via USB) och provat utan dem inkopplade. Har även slängt prefsfilen för dockan, och den för finder. Har även provat att slänga alla Officeprogram, flyttat ut den mappen ur program, kopierat dit en ny från min installtionscd. Papperskorgen är också tömd och datorn omstartad.
Program som startar: Firefox, Safari, iChat, Skype (alla Apples), alla Adobes, FileMaker 8.5. Uppdateringen av Officepaketet
Program som inte startar: Hela officepaketet, Word, Entourage, PowerPoint och Excel, Macromedia FireWorks, Macromedia Dreamweaver.
Någon som utifrån denna beskrivning har några tips?