Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples feta media-stunt med presentationen av iPhone G4

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Aldrig tidigare har väl en apple-produkt läckt lika mycket i förtid som iPhone "4g"?

Deras tidigare arbetssätt har varit läckor som varit kontrollerade och inte lika glasklara som denna.
Hela deras surprise-effekt vid presentationen kommer vara som bortblåst om de langar fram exakt den modellen som cirkulerat ute på internet de senaste veckorna.
De kommer behöva komma med något ordentligt för att kunna chocka oss efter detta avslöjande.
Detta har lett mig in på tankar om detta kanske inte var så oplanerat som det till synes är. Kan apple verkligen sjabblat till då så jäkligt omedvetet?
Tänk om allt var ett led i en ny typ av marknadsföring.
Jag ser framför mig en presentation där steve jobs beklagar sig över hur nästa generations iphone nådde publiken för tidigt, hur de gärna velat vara de som presenterade den, men eftersom den läckte så kände de på apple att de ville ge publiken nåt de aldrig sett förr. Sen säger Jobs: därför har vi tagit beslutet att presentera det som skulle varit iphone G5 i stället.
Totalchock och de har lurat oss att tro att vi får en senare modell än vi förtjänat, men det var den fjärde generationen från första början, dock med en annorlunda lansering.
Vad tror ni?

Nja, känns tveksamt tycker jag. Det har nog sjabblats helt enkelt. Klart vi kanske inte vet allt om den nya iPhone, det har ju bara varit prototyper som läckt, men jag tror nog att det vi sett ligger mycket nära vad Apple kommer att visa upp om några veckor.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2010-05-21 09:39

Nej, detta är definitivt inte planerat av Apple. I takt med att de växer och blir större desto svårare blir det för dem att kontrollera och stoppa läckor. Väljer man att låta våra vänner i öster montera ihop produkterna så kan du räkna med att saker och ting kommer läcka ut på marknaden.

Ska vi prata om killen i USA som glömde sin prototyp på en bar. Ja, där behöver vi inte spekulera så mycket. Det var ett misstag från hans sida och sen hade de en jäkla otur med att fel kille hittade telefonen.

Att planera de här sakerna och få allting exakt dit man vill är snudd på omöjligt. Så det du kommer få se i juni är något som ligger mycket nära för att inte säga exakt det vi redan vet. Denna historia har därmed förstört Apples event och jag kan lova dig att Steve är vansinnig över detta. Apple har inga ess i rockärmen de kan slita fram i det här skedet. Inte så länge vi pratar hårdvara.

iPhone OS 4 kommer inte heller kunna bjuda på så många överraskningar eftersom information om alla betor som släpps ligger ute på nätet 2 minuter efter den senaste betan blivit tillgänglig.

Trots allt detta kommer Apple i alla fall presentera en fantastisk produkt med ett helt underbart operativsystem i juni. Utvecklarna kommer få mängder med nya funktioner och möjligheter att sätta tänderna i. Så även om överraskningarna är få så kommer Apple presentera något som många av oss kommer vilja ha, det är jag helt övertygad om.

• Medlem
  • International user
  • 2010-05-21 20:18
Ursprungligen av Spooky:

Nej, detta är definitivt inte planerat av Apple. I takt med att de växer och blir större desto svårare blir det för dem att kontrollera och stoppa läckor. Väljer man att låta våra vänner i öster montera ihop produkterna så kan du räkna med att saker och ting kommer läcka ut på marknaden.

Ska vi prata om killen i USA som glömde sin prototyp på en bar. Ja, där behöver vi inte spekulera så mycket. Det var ett misstag från hans sida och sen hade de en jäkla otur med att fel kille hittade telefonen.

Att planera de här sakerna och få allting exakt dit man vill är snudd på omöjligt. Så det du kommer få se i juni är något som ligger mycket nära för att inte säga exakt det vi redan vet. Denna historia har därmed förstört Apples event och jag kan lova dig att Steve är vansinnig över detta. Apple har inga ess i rockärmen de kan slita fram i det här skedet. Inte så länge vi pratar hårdvara.

iPhone OS 4 kommer inte heller kunna bjuda på så många överraskningar eftersom information om alla betor som släpps ligger ute på nätet 2 minuter efter den senaste betan blivit tillgänglig.

Trots allt detta kommer Apple i alla fall presentera en fantastisk produkt med ett helt underbart operativsystem i juni. Utvecklarna kommer få mängder med nya funktioner och möjligheter att sätta tänderna i. Så även om överraskningarna är få så kommer Apple presentera något som många av oss kommer vilja ha, det är jag helt övertygad om.

Well, så var det ju med OS 3 också.

• Medlem
  • Lund
  • 2010-05-21 21:54
Ursprungligen av Spooky:

Jag minns inte hur det var när 3.0 släptes och 3GS presenterades. Säkert var det många saker som vi visste om 3.0 innan via betorna precis som det är idag. Men jag vill minnas att 3GS ändå bjöd på saker som man inte visste om som tex kompassen. m.m Nu var det ju inte så stort steg från 3G till 3GS och därför kanske inte så mycket "BOOM!"

Men jag tror att iphone 4 tillsammans med iphone OS 4 kommer att bjuda på "överraskningar" iPhone OS 4 känns mycket annorlunda på en 3G mot en 3GS det saknas flera saker just som Steve Jobs berättade på Keynote. Jag är övertygad att iphone OS på en iphone 4 mot en 3GS kommer att vara samma sak just för att du ska vilja byta din 3GS.

Det blir ju inte en sämre eller mindre attraktiv telefon bara för att vi råkar känna till detaljer på förhand.

Hur många kommer strunta i att köpa en, bara för att man inte blir överraskad när den ev. presenteras om några veckor?
Inte många skulle jag gissa.

Min poäng var inte att den skulle vara mindre attraktiv, men att de skulle kunna göra en fet stunt av detta.
jag hoppas att bluetoothstödet är bättre i denna telefon. jag vill använda bluephoneelite och isync trådlöst. men men.

• Medlem
  • Lund
  • 2010-05-21 11:07

Den stora grejen blir nog vad nya iPhone OS 4.0 kommer att göra med den nya iphone och som 3G och 3GS iphone inte får. Detta vet vi idag ingenting om.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-05-21 11:34

Det hade varit extremt smart om fallet var så

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-21 14:28

Om Apple har möjlighet till att släppa en iPhone "G5", till ett rimligt pris redan idag, så tror jag att de hade gjort det. Men tyvärr så tror jag inte att de har något färdigt exemplar, som de kan slänga in bara för att den nu planerade modellen blev avslöjad. Hade förmodligen varit korkat också att hålla inne med saker, och på så sätt låta Android ta igen ännu mer än vad de redan gjort.

Jag säger inte att Apple inte har prototyper som är tänka för framtida släpp. Säger bara att om produkt A och produkt B är klara samtidigt, och produkt B är mycket bättre, men till samma kostnad av produkt A, är det väl klart som gatan att de släpper produkt B.

Ursprungligen av ibish:

Om Apple har möjlighet till att släppa en iPhone "G5", till ett rimligt pris redan idag, så tror jag att de hade gjort det. Men tyvärr så tror jag inte att de har något färdigt exemplar, som de kan slänga in bara för att den nu planerade modellen blev avslöjad. Hade förmodligen varit korkat också att hålla inne med saker, och på så sätt låta Android ta igen ännu mer än vad de redan gjort.

Jag säger inte att Apple inte har prototyper som är tänka för framtida släpp. Säger bara att om produkt A och produkt B är klara samtidigt, och produkt B är mycket bättre, men till samma kostnad av produkt A, är det väl klart som gatan att de släpper produkt B.

Jag menade att G4 aldrig fanns. G5 är G4 via en media-stunt.

• Medlem
  • International user
  • 2010-05-21 16:28

Jag gillar tanken och jag tror inte det är omöjligt. Otroligt kanske men inte omöjligt. Det hade hursomhelst varit ballt om deras event har ett helt annat fokus än utseende och OS och att hela affären med läckan bara varit ett sätt för omgivningen att bekanta sig med luren så Apple kan använda tiden på eventet till den här andra fokuspunkten.

En fundering är ju att de helt enkelt kände att 3GS inte längre var ett så självklart val för nya smartphoneköpare, och ville visa HTC-, Google- och Siemens-spekulanter anledning att vänta tills Apple släppt ny..

Nej, det var ingen stunt av Apple denna gång. Att man tror det även denna gång beror på att Apple historiskt har hållt tätt, men det är annorlunda nu. Apple har numera en betydligt större produktionsapparat än man hade tidigare - nu är dom i storleksklassen att dom aldrig mera kommer att kunna hålla tätt. Idag är det oundvikligen väldigt många fler som är involverade - och måste vara involverade - i produktionsprocessen och många sitter inte i Cupertino. I Kina och Vietnam har inte Apple möjlighet till vattentäta skott och vad som hände i Vietnam är egentligen logiskt - hade det inte dykt upp en enda läcka från Asien så hade det varit skrämmande och skumt. Inte ens STASI eller kärnan kring Stalin var så tät i skarvarna. Bara produktion i Nordkorea kan erbjuda tystnad :-D.
Den borttappade luren på ölbaren är en sådan där osannolik grej som...tja, bara händer liksom. Sådant kan Apple fixa - det var en parentes tror jag. En fnurra på tråden. Distortion. Grus.

Vi kommer nog att få se nya modeller varje gång hädanefter. Alla kommer att ha sin källa i Asien. Apple kan inte göra så mycket åt detta - det dräller inte av hightech-fabriker och det finns många som hyr in sig i dom och förbokningar sker med god marginal. Apple kan straffa någon fabrik så att dom inte får vara med nästa gång, men den fabriken kommer att ha andra prylar på banden. Några andra påtryckningsmedel har inte Apple - juridiska processer, böter, ersättningar, etc, etc - sådant kan dom glömma i Asien.

Googles keynote i förgår och förförgår var mkt bättre än apples (hittills).
Google sände de dessutom LIVE på youtube i 720p. Något som det verkligen borde vara dax för apple att göra.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-22 10:28

Må så vara. Men vi vet ju alla varifrån Google får sin inspiration när det gäller produkter utanför sök-segmentet.

Sen har Google en tendens att lova mycket, och leverera lite... eller leverera mycket skit.

1
Bevaka tråden