Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Illustrator 10 - ändring av färg

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!

Är det ngn som upplevt att det inte går att byta färg (programmet säger att färgen är bytt, men rent visuellt så ser man att det fortfarande är den tidigare färgen kvar, gäller även utskrift.)

Exempel: För att byta färg så måste man tydligen ange fyllning ingen DUBBLA ggr för att en annan färg ska kunna appliceras.

Det vill heller inte fungera med pipett-funktionen.

Mvh David.

Jag har vart med om det vad gäller typsnitt… även om man gör om dem till textkonturer. Förbannat irriterande och uppenbarligen en bugg.
Man ser också att kanterna förändras lite smått när man försöker ändra färgen.

• Oregistrerad
  • 2003-06-03 20:07

jag har varit med om samma sak ett antal gånger. jag sitter med illustrator nästa varje dag.
lösning på problemet har jag inte, men jag brukar göra som du skriver. ändra färg till ingen färg och sen fylla med en annan färg. känns som att det är en bugg. jag kan inte komma ihåg att det hänt i tidigare versioner av illustrator.

Jag satt och experimenterade och kom fram till att problemet inte tycks uppstå förrän man på text försöker byta färg med pipetten. Sen går det inte att byta färg annat på det sätt ni beskriver… För mig gälller detta som sagt enbart text, men även om man gör om texten till textkonturer… Helkoko!

Ok, vi får väl hoppas det ger med sig till illustrator 10.xxx eller 11.0
Jag har även prövat att använda amerikanska illu, men det är samma sak där.

Så länge man vet hur man kommer runt det så är dt en liten tröst.

//Smurfen

1
Bevaka tråden