Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upplåsning av 3G Ispirit problem

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-19 20:42

Hej

Försökte jailbreaka min min telefon som är en 3g 8gb 3.1.3

Telefonen säger att inget simkort är installerat och jag har självklart inte de sim kortet den vill ha så när jag försöker sätta in ett comviq kontant kort säger den bara nej!!

När jag försöker göra en upplåsning av telefonen får jag följande fel meddelande i Ispirit

INFO: Now listening for devices...

INFO: read igor/map.plist

INFO: Connected to the AppleMobileDevice.

INFO: Version iPhone1,2_3.1.3

INFO: Connecting to mobilebackup...

INFO: Sending files via AFC.

FATAL(__LINE__): Assertion failed (dl.c:198): 0 == (AMDeviceStartService(dev, service, &it, NULL)) (but it was -402653091)

198

Vad ere jag gör fel?

Med vänliga hälsningar

JUSTer

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-19 20:52

Nu har du nog blandat ihop begreppen. Om du med Ispirit menar Spirit så är det ett JAILBREAK, inte UNLOCK.

Om du ska jailbreak så gå in på iClarified - Jailbreak Wizard for iPhone, iPad, iPod, AppleTV. Ska du unlocka gå inte på iClarified - Unlock Wizard for iPhone.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-19 22:26

Okej,

Men jag kan inte köra iclarified unlock wizarden för jag har ingen aning om vad för baseband ja har för telefon kräver först ett giltigt simkort (telefonen ligger i första läge dvs itunes logga och usb kontakten)

Och itunes kräver också ett giltigt simkort?

Mvh

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-19 23:38

Om du får felmeddelandet under Spirit jailbreak så byt dator, det kommer inte att fungera på den du kör på nu. Om du försöker låsa upp din iPhone så kommer du att misslyckas, du har fw 3.1.3 och med 99.99% sannolikhet har du uppdaterat telefonen via iTunes och har därför baseband 05.12.01 som inte går att låsa upp

Edit: Spirit kräver att du först aktiverat telefonen med 'rätt' SIM-kort så du är nog rätt stekt... :/

jailbreaka med RedSn0w och njut av en iPod fram tills det dyker upp en upplåsning under sommaren

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-05-19 23:53

Du kommer inte behöva vänta så länge... iPhone OS 4 kommer snart och jag vet att Geohot kommer ha ett jailbreak+unlock till den då.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-20 00:24

Uhh va jobbigt, hoppas dom släpper nått nytt snart då!

Men hur ska jag lyckas om jag inte har rätt simkort?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-21 19:29

Idag släpptes Umbrella som tydligen låter mig nergradera till 3.1.2 och samtidigt ändra basebandet

Ja har idag kört Umbrella igång, sparat SHSH filen och startat TSS servern

För att sedan lägga telefonen i DFU läge och återställa med 3.1.2.ipsw

Dock så i slutet av nergraderingen får jag felmeddelande i itunes (1015) felet?

Någon som vet vad som kan vara fel?

Mvh

har du testat och googla felet?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-21 20:15

Error 1015: This error is caused by attempts to downgrade the iPhone, iPad, or iPod touch's software. This can occur when you attempt to restore using an older .ipsw file. Downgrading to a previous version is not supported. To resolve this issue, attempt to restore with the latest iPhone, iPad, or iPod touch software available from Apple.

Tror inte "Umbrella" fungerar så bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-25 14:29
Ursprungligen av zappee:

Error 1015: This error is caused by attempts to downgrade the iPhone, iPad, or iPod touch's software. This can occur when you attempt to restore using an older .ipsw file. Downgrading to a previous version is not supported. To resolve this issue, attempt to restore with the latest iPhone, iPad, or iPod touch software available from Apple.

Tror inte "Umbrella" fungerar så bra.

Okej då förstår jag

Men är inte umbrellas funktion och syfte att kunna kringgå detta fel och lyckas få ner mjukvaran till 3.1.2?

e det någon som lyckats där ute?

Fedi-93 har du några nyheter?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-25 15:02

JUSTer, har du läst vad Umbrella gör?

Umbrella hjälper dig att spara ECID SHSH koden för din firmware, detta möjliggör att senare kunna återställa din 3GS/iPad till en tidigare version än den nuvarande firmware versionen.

Firmware version 3.1.3 är den aktuella versionen till 3GS. för att du skall kunna nedgradera eller återställa till den föregående firmware versionen, 3.1.2, måste ECID SHSH för 3.1.2 ha sparats innan Apple släppte 3.1.3

Har du tur så har du en 3G med bootloader 05.08 där du faktiskt kan nedgradera ditt baseband. Firmware på en 3G kan du alltid nedgradera, fungerade det inte första gången så försök igen. Jailbreaka, installera Fuzzyband från Cydia och hoppas på det bästa, eller jailbreaka och ladda hem f0recast och kika på din bootloader. Mitt tidigare inlägg gäller fortfarande

1
Bevaka tråden