Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone laddar bara då batteriet är tomt

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-05-21 10:51

Har en 3G 16 GB med 3.1.3 ej jailbreakad. Som inte laddar då OS är igång.

Tömmer jag batteriet så laddsymbolen kommer fram så laddar den till att telefonen startar och där slutar den ladda.

Har startat om den i DFU men där får den ingen kontakt med iTunes.

Har provat olika sladdar och mot olika datorer och även olika väggladdare.

Några tips?

Du kanske borde prova lämna in den på service?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-05-21 17:03

Hmm, det är ju jag som servar....

Kontakten ren i botten?

En gammal tandborste, som är garanterat torr, dra lite i bottenkontakten.

  • Medlem
  • Falköping
  • 2010-05-21 23:30

hade samma problem på min gamla iphone 2g, bytte batteri på den och då batteriet var limmat så tog jag i lite för mycket så batteri sladdarna släppte från kretskortet, kunde lätt hitta alternativa platser för + & - kontakten men den 3dje sladden var det värre med, då hade jag exakt som du beskriver med att telefonen bara funkade med laddaren i kopplad och att den tog laddning tills den startade men inte mer, laddsymbolen visades men gick inte upp oavsett hur många timmar den satt i laddaren.

efter mycket läsande o pillande fick jag dit den den 3dje sladden och då funkade telefonen som den skulle med laddningen.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-05-24 08:31

Efter att telefonen legat med laddsladden ikopplad hela helgen så visar det sig att den laddar, dock utan att visa det på symbolen.

Jag återställde inställningarna och då visade laddsymbolen att batteriet var fulladdat men den visar inte att kontakten är i.

Återställde telefonen helt men det hjälpte inte, den visar inte att den laddar och den fr ingen kontakt med iTunes.

Edit: Efter att ha studerat moderkortet med en lupp så misstänker vi att det har blivit någon form av kortslutning på moderkortet (damm?) som ställer till detta.

Senast redigerat 2010-05-24 10:35
1
Bevaka tråden