Har suttit nu ett tag och försökt hur jag ska kopiera en cd skiva jag har här.
Det är en audio cd som jag tänkte göra en exakt kopia av, tanken var ju då att skapa en image fil m.h.a disc copy, men av någon anledning går inte det.
Drar jag ikonen för den mountade cdn till disc copy, trillar den bara tillbaka och ingenting händer.
Väljer jag att gå in under menyn "new image from device" kan jag välja mellan två enheter, väljer jag min hårddisk kan jag göra en image, väljer jag att "öppna" hårddisk taggen så kan jag göra image av alla partitioner osv där är.
Men väljer jag att göra en image fil av min cd som ligger i superdriven istället så går det inte, jag kan få fram en lista på "alla partitioner" där är, och där räknar den alla låtar som partiitioner men ingen kan jag göra om till en image fil.
Vad ska jag göra? Jag har även försökt med att kopiera en vanlig data cd, men inte heller den går att göra en image fil av av någon anledning.
Att kopiera via itunes är ett alternativ, JA, men det löser inte det egentliga problemet, måste ju kunna kopiera skivor i framtiden också =/
Mvh Wendel