Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPads App store, nu i hela världen

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tycker det är lite märkligt att det kom innan lanseringen. Kanske kommmer svenskt tangentbord snart också
Finns det egentligen några fördelar med detta?

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-05-20 10:46

Svenskt tangentbord?

Men det går väl ändå att söka efter enskilda applikationer? Ett exempel är Evernote. Sök på det på svenska App Store (i iTunes) så måste det väl gå att ladda ner även om man inte har iPad?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Men det går väl ändå att söka efter enskilda applikationer? Ett exempel är Evernote. Sök på det på svenska App Store (i iTunes) så måste det väl gå att ladda ner även om man inte har iPad?

Helt korrekt. Söker man på iPad-apps i iTunes Store på datorn, får man upp dom i sökresultatet, vilket är bra. Men vore smidigare med en egen sektion precis som i US-store. Det genererar ju garanterat fler impulsköp

Kan tillägga att ex. Pages, Numbers, Keynote, iBooks osv. INTE finns tillgängliga överhuvudtaget i svenska affären.

Och där var Arvid 2 sekunder före

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-05-20 11:03

Trevligt! Nu väntar jag bara på att Pages och Apples andra program skall dyka upp och framförallt att en firmwareuppdatering ska ge mig svenskt tangentbord....

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-05-20 11:15

iBooks är ju lite av en killer om det inte är med. Lika bra att hålla kvar i sitt US konto, eller de apps man redan har från ett annat konto kanske ligger kvar?

Ursprungligen av dhanjel:

iBooks är ju lite av en killer om det inte är med. Lika bra att hålla kvar i sitt US konto, eller de apps man redan har från ett annat konto kanske ligger kvar?

Japp, du kan ha ett US konto och ett svenskt. Det har jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-20 11:15
Ursprungligen av h.cewers:

Tycker det är lite märkligt att det kom innan lanseringen. Kanske kommmer svenskt tangentbord snart också
Finns det egentligen några fördelar med detta?

Good find! Oavsett när lanseringen av iPad sker i Sverige kommer säkerligen SE tangentbord med nästa fw release

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-05-20 11:20

Perfekt. Har båda kontona idag (svenskt sedan tidigare) men skaffade us bara för padden.
Men känns bättre att köra med det svenska

Har slagit ihop två trådar om samma sak.

/Mod

Sweet! Köpte just min först app i svenska affärn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-20 14:38

Vänta lite nu, jag har köpt iPad-appar i Svenska AppStore sedan minst 6-7 veckor tillbaka. Apparna har alltid funnits där, det stora problemet har ju varit att Svenska AppStore inte skapat en egen kategori för dem, precis som i US AppStore så du har tvingats söka efter "ipad" och formligen vada igenom 5000 olika apps... så det så

Ursprungligen av FreddeB:

Vänta lite nu, jag har köpt iPad-appar i Svenska AppStore sedan minst 6-7 veckor tillbaka. Apparna har alltid funnits där, det stora problemet har ju varit att Svenska AppStore inte skapat en egen kategori för dem, precis som i US AppStore så du har tvingats söka efter "ipad" och formligen vada igenom 5000 olika apps... så det så

Via iTunes på din dator, men inte direkt på AppStore på iPaden... right?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-20 16:17

LOL, jag får skylla på ryssvärmen....

  • Oregistrerad
  • 2010-05-23 15:33
Ursprungligen av h.cewers:

Tycker det är lite märkligt att det kom innan lanseringen. Kanske kommmer svenskt tangentbord snart också
Finns det egentligen några fördelar med detta?

Det vore ju trevligt om book-store-läsaren kunde komma till Iphone också...

vi som har handlat appar i US-store kan man när man nu synkar dessa slippa växla över itii US och köra allt i svenska App store?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-05-23 21:26
Ursprungligen av sirandrew:

vi som har handlat appar i US-store kan man när man nu synkar dessa slippa växla över itii US och köra allt i svenska App store?

Visst, men eftersom det är ett annat iTuneskonto behöver du köpa appsen igen, om du vill ha uppdateringarna på ditt svenska konto.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-26 17:36

Wooohoo, Pages, Numbers, Keynote, iBooks finns i Svenska app store nu....

Ursprungligen av 33_cl:

Wooohoo, Pages, Numbers, Keynote, iBooks finns i Svenska app store nu....

Jag tänkte just skriva det, den kom lagomt till min padda:)

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-05-26 18:02

Det borde ju komma en ny uppdatering till iPaden snart med flera olika tangentbord med tanke på att den släpps i flera länder i EU på fredag. Så jag tror den kommer den här veckan!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-27 15:26

Nu har Apple skapat en iPad-sektion även i iTunes för OS X/Win

(Eller tvingas jag skylla på värmeböljan och senilitet igen?)

Nä jag noterade samma sak. Det tar sig minsann.

1
Bevaka tråden