Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ej klickbar mapp i Finders sidofält

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har hämtat in mitt konto i nya iMacen och i Finder så är en mapp i sidofältet (under Platser) inte klickbar, dvs går inte att öppna. Mappen finns dock i Dokumentmappen och när jag drog in den i sidofältet så blev det en dubblett, men denna nya funkar iaf. Men hur får jag bort den andra oklickbara? Startade om Finder utan skillnad.
/Mats

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-05-23 21:40

Dra den utanför fönstret och släpp.

Det är bara att dra bort mappar som man inte vill ha kvar i siodfältet. När du dragit den utanför sidofältet syns en liten "rökpuff" och då kan du släppa (det är bara länken, aliaset, som försvinner, mappen som länkas till finns kvar).

Jag kanske var lite otydlig, men problemet är att den inte går att ta tag i och dra. Den är helt "död", både mappsymbolen och namnet. Det är därför jag undrar hur jag blir av med den.

Konstigt. Prova att kasta eller flytta filen com.apple.sidebarlists.plist och starta om finder (obs! du tappar antagligen dina egna ändringar som du kanske vill ha kvar).

Man kan också redigera direkt i filen men den är tämligen obergriplig och det är lätt att det blir fel.

1
Bevaka tråden