Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utvecklar du för iPhone/iPad/iPod Touch?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-05-24 15:10

Är intresserad om det är några här som har testat på att utveckla för iPhone OS och vad era erfarenheter är.

Jag håller på att lära mig just nu och tycker att SDKn är grym, dock är det en hel del kvar att lära då det finns tusentals olika APIer.

Tycker ni det är enkelt/roligt/jobbigt att koda för iPhone?
Någon som vet om det finns något svenskt utvecklarforum för iPhone eller har andra tips?

Jag köpte två böcker för en månad sedan, en för objective-c och en för iPhone utveckling. Jag började med iPad-utveckling åt byrån förra veckan och har nu börjat pressat ut lite koncept-appar åt kunder.

Jag gillar det, Objective-C är en stor skillnad till det jag håller på med annars då jag är webbutvecklare.

När vi på DING, DING började utveckla iPhone applikationer följde vi Lyndas kurs iPhone Tutorials: iPhone SDK Essential Training, vilket jag rekommenderar varmt. Sen kan man komplettera med lite böcker och de filmer som publicerats av Apple.

Ursprungligen av ceve:

Tycker ni det är enkelt/roligt/jobbigt att koda för iPhone?

När man väl har satt sig in i Objective-C och Xcode är det smidigt som satan.

Stanford har en kurs som heter CS193p i just iPhone-programmering. Finns på iTunes U.

Vinter 2010
Alan Cannistraro and Josh Shaffer - iPhone Application Development (Winter 2010)
Vår 2009
Evan Doll and Alan Cannistraro - iPhone Application Programming (Spring 2009)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-06-01 20:28

Jag sysslar också med webutveckling, så det är lite annorlunda när man lär sig ett helt nytt språk och måste ta hänsyn till minneshantering osv osv. Men det är kul!

Trevligt med tipset om Stanford-kurserna. Ska kolla in dem. Tack!

1
Bevaka tråden