Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hej, fick min nya älskling (iPaden såklart) med posten igår, beställde den igenom en kompis som skickade den från Usa. Med iPaden fick jag också en 10W USB Power Adapter där strömuttaget givetvis är av amerikansk modell men en snabb resa ned till Kjell & Co och 12 kr senare så var problemet fixat. Här ser ni en bild på det hela.
För er som vill göra samma sak, apples strömkabel består av 3 vanliga sladdar i den vita tjocka kabeln (en vit, en svart och en ljusgrön). Ljusgrön är jordkabeln och de andra två kopplar ni bara på var sin strömpool i den svenska jordade hanen ni köpt. Det hela var gjort på 5-10 minuter.
Det brukar sällan vara något problem numera, de flesta spänningsomvandlare med utbytbara proppar/sladdar i datorbranschen brukar vara märkta med 90-250 V, 50-60 Hz.
Bra tanke men iPaden kräver mer ström än vad den där ger. Det kanske går att ladda med den men det kan gå mycket långsammare. Det är därför som iPadladdaren ger 10W
Jo jag vet, men iPaden dröjer så lång tid att ladda så jag lämnar den alltid över natten, då går det bra med den svagare. Men är det dåligt för batterierna? Jag laddar även iPhone och iPod med iPadladdaren. Men jag skulle aldrig ladda MacBooken med 85W-laddaren för det har jag hör ska skade riktigt mycket om man gör det för mycket...