Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes store har problem?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

är det någon mer än jag som just nu inte kommer åt sitt konto i iTunes store. Jag kommer inte åt kontot vare sig från iPhone, iPad eller iMac.

Jag har inga problem att komma in i affären men det går inte att handla? Jag tillåts inte se mina kontouppgifter och när jag loggade ut mig för att försöka logga in igen så var det totalstopp...skumt

Lasse

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2010-05-30 20:21

Jag har inga problem med att komma in och se mina kontouppgifter i alla fall...

Hmm, jag får time-out hela tiden när jag försöker logga in. Kan inte heller skapa nytt konto?! Aja, ingen ko på isen...får pröva i morgon igen. Alla andra internetanslutningar fungerar här hemma så det måste vara något med iTunes store, det fungerar ju inte på någon av mina enheter. Ska testa ett amerikanskt konto också sedan får det va så länge.

Edit: Den amerikanska butiken fungerar för mig så det måste vara något temporärt strul med mitt svenska konto

Lasse

Det verkar som om det fungerar nu om än lite knackigt. Tråden kan låsas eller raderas då det verkar vara något högst temporärt och inte heller verkar vara ett generellt fel.

mvh

Lasse

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-31 18:08

There is a new "security system service"
called "Verified by VISA SecureCode," introduced just
last month (April 2010). In order for your card to be accepted on
the iTunes store, you should go banks webpage, sign in add your
card, then accept the Terms and Conditions. You should then go back
to iTunes and re-enter your card information. It should be accepted .

1
Bevaka tråden