Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Clipart-bibliotek?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
När man använder Office har man ju tillgång till MS clipart-samlingar, kör man IWorks har man inget sånt.
Nån som har tips på bra clipart-samlingar där ute? Det jag främst söker är clipart inom data-området!

Anders A

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-04-13 13:32

Har samma fråga.

(fr.a. för företag/organisation/business-området)

Har googlat lite men det mesta ser alltför "dagis"-mässigt ut. Jag vet att man kan använda powerpoints clipart men jag ser gärna något mac-igare alternativ. Behöver inte vara gratis.

Pretty please, sugar on the top, help!

Jag fick själv tips om de här sidorna:

free-clipart.net

1clipart.com

free-graphics.com

free-clip-art.net

free-clipart-pictures.net

Det finns en kille/företag på Tradera SE HIT - 25 000 St Royaltyfri Clipart [Fraktfritt] på Tradera.som säljer en ClipArt-samling, jag köpte den och tycker där finns en hel del fina bilder. Ganska lagom pris i alla fall.

Annars är väl den Stora Clip-Art samlingen Art Explosion [URL="http://www.novadevelopment.com/software/softw..."]. Inte alldeles billig, och det finns ingen "demo" att ladda ner.

Amazon (t.ex.) (själv handlar jag alltid från brittiska amazon.co.uk) har en hel del clipart-samlingar att erbjuda, men man vet som sagt inte vad man får innan man har köpt det.

Kan annars rekommendera Jumsoft som har både clipart och färdiga mallar för iWork.

Jumsoft | Products

Open Clipart Library - free Public Domain vector graphics
OpenClipArt

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-06-04 10:14

Tack för tips! jag har inte tröskat igenom alla gratissajter än, men jag har nog nästan gett upp att hitta något professionellt. Det måste väl vara så att mac-användare helt enkelt gör sina illustratitioner/clip-art själva eftersom det köpeutbud som finns av verkar vara helt inriktade mot hemmaanvändare som vill göra inbjudningar till barnkalas och liknande. Eller så får samlingarna som levereras på DVD och dylikt väldigt dålig kritik av användare.

Kan även tänka mig att många använder frilagda foto som illustrationer eller köper dem styckevis på t ex iStockphoto. Kanske är det så att "gratisanvändare" anpassar sig till de bilder som de har/kan finna medan "proffs" köper bilder som passar till aktuell produktion - om de inte gör/får dem gjorda

1
Bevaka tråden