Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FW : 3.1.2 / BB: 05.11.07 har slutat att fungera med Blackra1n

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Igår fick jag ett märkligt problem. Telefonen tappade nät och sen en sekund senare så frös den. Var tvungen att starta om den.
Eftersom den är upplåst och jailbreakad med blackra1n var jag tvungen att plugga in den i datorn och göra hela proceduren som jag gjort en massa gånger innan utan problem.
Men den här gången stannar den på "blackra1n bilden" och efter ett tag så kommer loading snurran fram i mitten. Efter ytterligare 1-2.5min så startar den om och man möts av det grå äpplet. Prövat att göra om det ett flertal ggr utan att lyckas, stannar vid samma ställe.

Några idéer på vad man kan göra? Har inte uppdaterat den till 3.1.3.
Har sparat blobben eller vad det nu heter på Cydia, men vet inte hur jag ska använda mig av den information. Men finns det gör den.
Tack på förhand.

Varför inte uppdatera till 3.1.3 och köra Spirit-jailbreak? Då slipper du även ha telefonen ipluggad för att kunna starta om den.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-03 12:10

Mikalainen, Har du uppdaterat din 3GS till 3.1.3 av misstag? Se hit! - iPhoneinfo.se

Kermit, uppdaterar han till 3.1.3 så kan han ju inte låsa upp...

Nix, ingen uppdatering av misstag här inte. Har inte haft den uppkopplad mot Itunes de senaste veckorna faktiskt. Problemet bara uppstod helt utan några nya inslag (appar, osv).
Är ju iof en liten dator så kanske det rentutav är en systemcrash jag har råkat utför? I så fall hur löser jag det UTAN att uppdatera.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-03 13:37

Läs guiden. Den fungerar lika bra även för jeppar som vill återställa 3.1.2 till 3.1.2 efter en Blackra1n-krasch

Senast redigerat 2010-06-03 13:53

Aha, missade att den var upplåst också. Annars funkar ju spirit med 3.1.3 utan problem. Jo, det bör gå återställa till samma version du kör nu med lite trixande, kolla länken.

Det gick inte, den började gnälla om att det firmwaren inte passade eller något liknande. Prövade flera ggr Måste ha sett fel i Cydia. Tusan också.
Några andra idéer på hur jag kan göra?

• Medlem
  • International user
  • 2010-06-04 07:40
Ursprungligen av Mikalainen:

Det gick inte, den började gnälla om att det firmwaren inte passade eller något liknande. Prövade flera ggr Måste ha sett fel i Cydia. Tusan också.

Restore iPhone 3GS to 3.1.2 Using SHSHs on File with Cydia | OS X

Det var just det här som jag försökte göra, fast jag gick utifrån iClarifieds sida och tog även FW'n från dom.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-04 12:57

Har du sett fel i Cydia så finns det inte säkert sätt att få igång den igen, du får nänta tills nästa unlock släpps

Det fanns ett analogt sätt, gick ner till försäljaren och gnällde.
När han sålde mig iphonen lovade han mig att det skulle fungera med Blackra1in så länge jag inte uppdaterar den, vilket jag ju inte hade gjort.
Och nu när blackra1n inte fungerade tyckte jag att han hade ljugit om produkten som han sålt. Efter många om och men så fick jag som jag ville och jag fick en fabriksupplåst istället, fick iof lägga 400kr i mellan, men det var det värt tycker jag. Helt sjukt irriterande att vara utan telefon...
Tack alla för att ni försökt hjälpa mig iaf.

• Medlem
  • International user
  • 2010-06-04 19:17

Det fanns ett analogt sätt, gick ner till försäljaren och gnällde.
När han sålde mig iphonen lovade han mig att det skulle fungera med Blackra1in så länge jag inte uppdaterar den, vilket jag ju inte hade gjort.
Och nu när blackra1n inte fungerade tyckte jag att han hade ljugit om produkten som han sålt. Efter många om och men så fick jag som jag ville och jag fick en fabriksupplåst istället, fick iof lägga 400kr i mellan, men det var det värt tycker jag. Helt sjukt irriterande att vara utan telefon...
Tack alla för att ni försökt hjälpa mig iaf.

Hm, vilken försäljare lovar att Blackra1n ska fungera?

Hassans Kebab och Telefoner?

Ja mycket troligt att han heter så faktiskt.

1
Bevaka tråden