Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur låsa upp iPhone?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag vet att antagligen är en upprepning av några av frågorna men jag själv förstår inte allt fackspråk i diskussionerna. Jag har en iphone 3g som blev stulen och nu när jag har fått tillbaka den så har någon fifflat med den och mobilen är låst igen. Dvs att jag har bara connect to itunes bilden när jag sätter på den. Jag vill bara låsa upp den så att jag kan använda mitt tele2 abonemang.
Jag har en mac, tänkte bara nämnda det ifall någon ville rekommendera något program. Tack på förhand!

Om du kopplar in den i iTunes kommer datorn förmodligen be dig återställa den till Firmware 3.1.3, gör den det är (så vitt jag vet) enklaste sättet att låsa upp Pwnagetool eller Unlockerteam. Om den inte uppdaterats/uppdateras till 3.1.3, är enklaste sättet Blackra1n.

Hej Gustav!
Håller på med det nu, i slutfasen. Verkar som om det kommer att fungera. Tack så mycket!

Det funkade inte.. Jag är på sista steget, och håller på med att installera iphonen igen genom itunes och jag får felmeddelandet 1600. Några tips någon?

• Medlem
  • Slagsta, Stockholms län Sweden, Sweden
  • 2010-06-05 22:09

Pröva med att försätta den i DFU mode, finns videor på youtube, det är några enkla komandon med lock och home knapparna. När du gjort detta kan du återigen försöka få in 3.1.3 via iTunes!

• Medlem
  • International user
  • 2010-06-05 22:22

iclarified.com!

hej. jag har försökt med pwnage och blackra1n, pwnage går bra tills det gäller att restore i itunes, då får jag error 1604. Vet någon hur jag löser detta? I blackra1n bara hängerden sig på en svart skärm. och iphonen är fast i recovery mode ( bara kabeln och itunes logo). jag kan inte få över den till dfu

• Medlem
  • International user
  • 2010-06-06 16:40
Ursprungligen av flavor savor:

hej. jag har försökt med pwnage och blackra1n, pwnage går bra tills det gäller att restore i itunes, då får jag error 1604. Vet någon hur jag löser detta? I blackra1n bara hängerden sig på en svart skärm. och iphonen är fast i recovery mode ( bara kabeln och itunes logo). jag kan inte få över den till dfu

Som vanligt så ju mer info desto lättare att hjälpa dig.

Vilken modell?
Vad försöker du göra, unlock/jailbreak?
Vilken version?
o.s.v.

Ang error 1604.

Error 1604: This error is often related to USB timing. Try changing USB ports, uninstalling and reinstalling USB ports, and other available USB troubleshooting steps (troubleshooting USB connections, device not recognized properly, computer won't recognize a FireWire or USB device). If you are using a dock, bypass it and connect directly to the USB 30-pin dock-connector cable. If the issue persists on a known-good computer, the device may need service.
If the issue is not resolved by USB isolation troubleshooting, and another computer is not available, try these steps to resolve the issue:

• Connect the device to iTunes, confirm that the device is in Recovery Mode. If it's not in Recovery Mode,put it into Recovery Mode.

• Restore and wait for error 1604.

• When prompted, click OK.

• Close and re-open iTunes while iPhone remains connected.

• iPhone should now be recognized in Recovery Mode again.

• Try to restore again.

If the steps above do not resolve the issue, try restoring using a known-good USB cable, computer, and network connection.

• Medlem
  • 2010-06-06 14:16

Försök att beskriva frågan i rubriken. Ändrar från "iPhone hjälp".
Admin

ok. här är all info jag kan ta reda på just nu som mobilen är.
iphone 3g, 16gb
3.1.3 för att jag har restore:at den. (flera gånger)
jag vill låsa upp simlåset så att jag kan använda mitt tele2 abb.

jag gör allt enligt iclarified, men jag får till slut errors 1600 eller 1604.
Om jag inte klarar av det, finns det affärer som tar hand om sådana här saker?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-07 16:53

iphone 3g, 16gb

Har du stock 3.1.3 så har du även baseband 05.12.01 som inte kan låsas upp. Att nedgradera firmware till 3.1.2 nedgraderar inte baseband så du sitter där du sitter just nu. Sorry

• Medlem
  • International user
  • 2010-06-07 17:33

iphone 3g, 16gb

Var har du köpt din iPhone 3GS? Har du köpt den i USA är det kört eftersom där får man inte låsa upp telefonen. Har du köpt den i Sverige kan du låsa upp telefonen efter en viss tid. Normalt efter 18 månader. Innan dess får du använda den som en iPod Touch eftersom basebandet kan inte nedgraderas.

//Rob

• Medlem
  • International user
  • 2010-06-07 18:38

iphone 3g, 16gb

Använd iClarified - Unlock Wizard for iPhone

fan va detta sög. så jag kan inte låsa upp mobilen, eller nedgraderad eller ens använda den som en ipod eftersom den är inte aktiverad ens, kan bara titta på nödsamtalsläget. ungefär när tror ni att 05.12.01 kommer att kunnas låsas upp?

• Medlem
  • International user
  • 2010-06-08 01:13

fan va detta sög. så jag kan inte låsa upp mobilen, eller nedgraderad eller ens använda den som en ipod eftersom den är inte aktiverad ens, kan bara titta på nödsamtalsläget. ungefär när tror ni att 05.12.01 kommer att kunnas låsas upp?

Alltså jag tror du får nog vänta tills iOS 4 kommer. Men att jailbreaka och aktivera ska det gå att göra redan nu. Men det går inte att låsa upp. Det är sånt man får ta när man hackar sin iPhone.

//Rob

Det är det som suger, jag kan inte jailbreaka / aktivera den. försökt med redsnow men den vill inte boota om den. någon aning om när iOS 4 släpps? absolut inget sätt att nedgradera baseband?

• Medlem
  • International user
  • 2010-06-08 07:44

Det är det som suger, jag kan inte jailbreaka / aktivera den. försökt med redsnow men den vill inte boota om den. någon aning om när iOS 4 släpps? absolut inget sätt att nedgradera baseband?

Ja, läs alla tusen nya trådar om iOS4.

Nej, det går inte.

1
Bevaka tråden