- ryanshitlipz
- Medlem ●
- Eksjö
Tjena. Jag kanske får ett gift card för en iPhone 4 (US retail store). Finns det ngn som har en aning hur möjligheterna ser ut att få hem den? Måste man signa upp sig på 2 år för 4:an eller kan man köpa den till ett högre pris utan abb, eller utan månadskostnad? Please tell me.
Tjena. Jag kanske får ett gift card för en iPhone 4 (US retail store). Finns det ngn som har en aning hur möjligheterna ser ut att få hem den? Måste man signa upp sig på 2 år för 4:an eller kan man köpa den till ett högre pris utan abb, eller utan månadskostnad? Please tell me.
Det har tagits upp sen iPhone släpptes i slutet på juni 2007. Alla iPhones som säljs i USA är låsta till AT&T utan möjlighet att låsa upp. Även om det kommer ett program som kanske knäcker låsningen så håller den endast till nästa firmware update. Och Apple uppdaterar firmware 4-5 gånger/år.
//Rob
Jag vet bara hur det var med den första. Där var det ju bara att knalla in, men man började ju inte betala förräns man aktiverade den.... så om det är så att man kan knalla in, köpa den för 299, sen skita i att aktivera är det ju bra... är det som det är i sverige när man signar abb, är det ju skittrist!... ngn som vet exakt?
Jailbreak o aktivering har jag ju fixat o trixat med, det var mer abb möjligheterna jag funderade över.. jag menar, jag får ett gift cert för 500 usd... kan jag enkelt plocka ut den med det eller som sagt, måste man skriva på abb osv
En gång till. Du kan endast använda AT&T simkort. Inga andra sim kort kommer att fungera utan att du hackar den. Just nu finns det inget program som låser upp den och även om det kommer så kommer det inte att fungera särskilt länge.
//Rob
jag har haft 2g 3g och 3gs... 2g och 3g från usa.... körde med den simadaptern från början. sedan körde jag med vanlig jailbreak/upplåsning. har inga tvivel på att det kommer till denna. tycker det är trist att skita i att plocka ut en telefon när den blir gratis.. vad jag ville veta var följande... måste jag skriva på ett abonnemang i 2 år eller aktiveras det via itunes som vid tidigare telefoner. eftersom telefonen blir gratis för mig.. läs G R A T I S så tycker jag att det känns rätt vettigt att försöka få hem den... om den går att låsa upp är ett senare problem
jag har haft 2g 3g och 3gs... 2g och 3g från usa.... körde med den simadaptern från början. sedan körde jag med vanlig jailbreak/upplåsning. har inga tvivel på att det kommer till denna. tycker det är trist att skita i att plocka ut en telefon när den blir gratis.. vad jag ville veta var följande... måste jag skriva på ett abonnemang i 2 år eller aktiveras det via itunes som vid tidigare telefoner. eftersom telefonen blir gratis för mig.. läs G R A T I S så tycker jag att det känns rätt vettigt att försöka få hem den... om den går att låsa upp är ett senare problem
Men vafan, INGEN VET!
Ring Apple Store och fråga!
Kul att sitta med en ny telefon som du inte kommer kunna använda på några månader.
Skicka giftcardet till mig så får du en HiPhone 4 av mig på posten! Lättast!
Skitsamma, jag undrade eftersom ngn här kanske har importerat telefoner köpta i apple store och vet hur det brukar funka.... själv har jag alltid köpt via blocket eller av andra som har importerat... förlåt mig zappee så mycket för att jag undrade... det jag undrade var om det den senaste tiden har varit möjligt att köpa telefoner som det var från början.. alltså med itunes aktiverat AT&T konto.... men förlåt att jag störde så mycket. Sen är det ju nu inte så att jag köper den.. jag får den.... ska jag skita i det eftersom jag inte kan använda den på ett par månader?
Skitsamma, jag undrade eftersom ngn här kanske har importerat telefoner köpta i apple store och vet hur det brukar funka.... själv har jag alltid köpt via blocket eller av andra som har importerat... förlåt mig zappee så mycket för att jag undrade... det jag undrade var om det den senaste tiden har varit möjligt att köpa telefoner som det var från början.. alltså med itunes aktiverat AT&T konto.... men förlåt att jag störde så mycket. Sen är det ju nu inte så att jag köper den.. jag får den.... ska jag skita i det eftersom jag inte kan använda den på ett par månader?
Du verkar inte förstå riktigt, ingen vet hur det kommer gå till än. Folk kan bara gissa.
Jag handlade 2Gn i USA när den kom, men bara för det betyder det inte att 4an går att köpa på samma sätt.
Ja, även om jag fått en iPhone 4 nu och den varit låst, så hade jag inte velat ha den. Kul att sitta och bara titta på den. Då väntar jag hellre 3-7 veckor och köper den i Sverige, med garanti o.s.v
Jag har redan en ipad
Köp en till och sälj den och köp en iPhone när de väl släpps i Sverige med garanti som fungerar utan att du behöver hacka den vid varje update som det beskrivs ovan.
Köp ett nytt tangentbord istället!
Du verkar ha fel på ditt!
blev bara rätt glad när jag hörde att jag nog får en iphone, men nu skiter jag nog i det då... betalar hellre 8.000 för att slippa jailbreaka.... det är ju svårt
Sjävlklart kommer edt att komma det... det jag undrade över med ngn erfaren smugglare som har smugglat hem de senaste modellerna, om de kunde förklara på ett moget vis hur det rent generellt har fungerat. Jag hörde att efter 2g blev det svårare att plocka hem dem. Därför var jag nyfiken på om jag själv var tvungen att åka dit för att signa upp ett abb eller inte.... men det retade upp folk... förlåt om jag har förolämpat er.
Sjävlklart kommer edt att komma det... det jag undrade över med ngn erfaren smugglare som har smugglat hem de senaste modellerna, om de kunde förklara på ett moget vis hur det rent generellt har fungerat. Jag hörde att efter 2g blev det svårare att plocka hem dem. Därför var jag nyfiken på om jag själv var tvungen att åka dit för att signa upp ett abb eller inte.... men det retade upp folk... förlåt om jag har förolämpat er.
Handlar inte om det. Mer att det redan finns massor av trådar som berättar att du inte kan köpa iPhone 3G/3GS löst utan att teckna abonnemang i USA. Nu om jag inte minns fel kan du köpa den med kontantkort men den är fortfarande låst till leverantören.
Jag hoppas och tror att Tre gör samma sak som 3GS och 3G och säljer 4an olåst med kontantkort. Dvs ett pris runt 6000 - 7500 kr beroende modell så betalar man 350 kr för upplåsningen precis som en tråd på detta forum beskriver. Har vi tur så gör Tre detta. Har vi otur så kommer de endast säljas med abonnemang i Sverige. Jag bor själv utomlands och kommer själv leta efter en olåst i något land om den inte dyker upp i Sverige.
Hittade... den kommer att finnas med "no commitment" plan för 599/699 hos AT&T
Hittade... den kommer att finnas med "no commitment" plan för 599/699 hos AT&T
Fast även om du köper denna så är du låst till AT&T minst ett år frammåt. Tre var unika och kunde låsa upp den direkt. Även Italien och andra länder sålde den olåst pga deras lagar. Men köp du den och njut av att behöva oroa dig att du råkar uppdatera och förstöra upplåsningen av luren varje gång du matar in iPhonen för att synka. Jag skulle väntat.
Jag har kört flera upplåsta lurar och det har aldrig "råkats" uppdatera. Dessutom så är den ju som jag sa inget som jag betalar för. Jag behöver inte betala en spänn. Köper jag den via tre så kostar den väl i runda slängar 5990?... Det är inte fråga om att vänta här... antingen använder jag gift cardet till den telefon det är på, eller så köper jag den.... gratis eller 5990?.. gratis eller 5990? .. vågskålen väger mot gratis här.
Jag har kört flera upplåsta lurar och det har aldrig "råkats" uppdatera. Dessutom så är den ju som jag sa inget som jag betalar för. Jag behöver inte betala en spänn. Köper jag den via tre så kostar den väl i runda slängar 5990?... Det är inte fråga om att vänta här... antingen använder jag gift cardet till den telefon det är på, eller så köper jag den.... gratis eller 5990?.. gratis eller 5990? .. vågskålen väger mot gratis här.
Well, Apple gör precis allt för att stoppa folk att Jailbreaka samt försöka låsa upp luren. Betan idag av 4an letar mot aktiveringsservern varje gång jag stoppar in den i dockan och gör iPhonen obrukbar tills du aktiverat om den.
Jag skulle säga att smartast är att sälja ditt Giftcard eller fråga personen i fråga om han/hon kan ge dig pengar istället så kan du köpa den förhoppningsvis med både garanti och slippa försöka låsa upp den i från USA. Fungerade iPhone eller svettiga nätter då du råkat uppdatera iPhonen av misstag. Fungerade iPhone eller svettiga nätter då du råkat uppdatera iPhonen av misstag. Fungerade iPhone eller svettiga nätter då du råkat uppdatera iPhonen av misstag. Ja vågskålen väger mot enkelheten här (förlåt kunde inte låta bli) ;D
Vad spelar det för roll om den är gratis när den är obrukbar?
Utvecklarbetan #4 av 4:an kör jag oxo, men jag har synkat iphonen varje dag på jobbet utan internet. Såvitt jag vet funkar det bra. Inga problem med aktivering, men jag kanske missförstår dig.
Jag räknar med att dra till Frankrike och köpa en upplåst.
Jag räknar med att dra till Frankrike och köpa en upplåst.
Kom ihåg att med största sannolikhet så blir det som 3G/3GSen dvs att endast vissa får sälja den olåst så du inte köper dig en låst ändå.
Jag hoppas på Sverige även om jag bor utanför Sverige så tror jag det blir smidigast. Annars importerar jag gratis via USA hit men vill inte ha en låst iPhone.