Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Livebevakning av WWDC

Tråden skapades och har fått 201 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Då börjar ner räkning för min 2G, ska bli fint med en ny iphone

  • Medlem
  • Gotland
  • 2010-06-07 22:40

Någon nämnde glaset och hur känsligt eller skört det har varit på tidigare modeller. Och jag kan erkänna att "forty percent harder" inte låter speciellt bra för hur skört det är.

Men studerar man videon kan man se att det inte är tal om vanligt glas. Jag tycker det ser ut som man kan tappa den i golvet. Pax för att inte vara först att testa.

Ursprungligen av enkel:

Någon nämnde glaset och hur känsligt eller skört det har varit på tidigare modeller. Och jag kan erkänna att "forty percent harder" inte låter speciellt bra för hur skört det är.

Men studerar man videon kan man se att det inte är tal om vanligt glas. Jag tycker det ser ut som man kan tappa den i golvet. Pax för att inte vara först att testa.

Det stämmer. När man lyssnar på videon så säger de att det är laminerat glas, vilket är något helt annat än vanligt glas. Förhoppningsvis innebär den extra styrkan att glaset kanske har lite svikt och att denna svikt kan vara en fördel om man skulle råka tappa nallen i ett hårt betonggolv.

  • Medlem
  • 2010-06-07 22:36

Raderar några OT-inlägg.
Admin

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-06-07 22:36

3GS känns onekligen som sista generationens PPC G5. Grattis alla som hoppade över.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-07 22:45
Ursprungligen av planB:

3GS känns onekligen som sista generationens PPC G5. Grattis alla som hoppade över.

Hey what do you mean ?

I have skipped three generations of iPhone models.

So what's in for me than

Are we talkin "BIG PARTY" here ?

Ursprungligen av CUBEIS:

Hey what do you mean ?

I have skipped three generations of iPhone models.

So what's in for me than

Are we talkin "BIG PARTY" here ?

Det är en ny plattform och fullkommligt akterseglade kommenterar som "att det är samma telefon som släpps med ny design" eller annat hoppas jag smakar bra med sur hatt med salt på.

Det som hände i kväll är något som om man tittar sig runt... är ett gigantiskt steg mot en dominans på marknaden som innefattar en helt ny måttstock för alla andra konkurrenter.Några punkter.

EGEN utvecklad plattform
UNIK antenn lösning
Marknadsledande film redigering för 5 dollar extra...
PEKFOKUS i video HD - Räkna med extremt kreativa video klipp och sannolikt spelfilmer..
IOS4 krossar alla batterislukande system som finns därute i dag.
EN UNIKT LOJAL OCH BRILLIANT UTVECKLAR VÄRLD i RYGGEN

Konkurrenter kommer att trycka på att den har "bara" 5 MP bild - och levererar iphone med sin kvalitativa nytänkande bildsensor så finns det i stort sett inget argument annat än priset och vad får man i sommar och höst/vinter för telefoner i liknade prisklasser?

INTE ENS MULTITOUCH får man...? och troligtvis inte en smart och genomtänkt design som är "Bumper" klar... Kolla apples sida under specs längst ner en grej som är hur smart som helst för customisering både för företagets kostander men även för konsumentens möjlighet att variera sig.
http://images.apple.com/iphone/images/bumper-hero-20100607.jpg
Så cool med svart och "reflex färg"?... någon får gärna photoshoppa bilden...

För mig är detta ett solklart köp från vad som kommit fram idag. Tester får utvisa vad som gäller - är det verkligen så bra som det verkar?

Apple är så långt före och tänker så rätt att det är intressant att bara förundras över att denna nya plattfrom är inte tänkt att bygga vidare på försprånget - den varvar konkurrenterna!

Senast redigerat 2010-06-08 03:07

"Video formats supported: H.264 video up to 720p, 30 frames per second"

"Support for 1024 by 768 pixels with Dock Connector to VGA Adapter"
Apple - iPhone 4 - Size, weight, battery life, and other specs

Ge oss en Dock Connector till HDMI, snälla!

Tänk en dockningstation kopplad till tvn och ett bluetooth-tangentbord på soffbordet. Vem behöver en Apple TV?

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Ge oss en Dock Connector till HDMI, snälla!

Ja och det nu!

Undra hur lång tid det tar innan det kommer upp en 720p-film inspelad på iphonen på nätet, rätt sugen på att se hur kvalitén är. Om ni hittar nån så länka gärna här i tråden!

Varför syns övre micken på vita men inte svarta? I övrigt är ju vitt så snyggt.

http://img94.imageshack.us/img94/8857/bild1bx.png

Ingen video från WWDC keynoten än :/

är det någon som vet om man kommer kunna köpa 4G olåst direkt från apple?

Ursprungligen av orchidee:

är det någon som vet om man kommer kunna köpa 4G olåst direkt från apple?

tar en inte allt för vild gissning på nej

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-08 07:38
Ursprungligen av orchidee:

är det någon som vet om man kommer kunna köpa 4G olåst direkt från apple?

Då lär du få vänta eftersom det inte finns någon 4G än...

Ursprungligen av orchidee:

är det någon som vet om man kommer kunna köpa 4G olåst direkt från apple?

Inte ens 3Gs kan väl köpas helt olåst idag?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-09 18:39
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Inte ens 3Gs kan väl köpas helt olåst idag?

Nej, inte från Apple Store.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Inte ens 3Gs kan väl köpas helt olåst idag?

Jo, men bara gråimport (ofta från Italien).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 07:34
Ursprungligen av acke:

Tack för det... nu steg måste-ha-känslan än mer:)

  • Medlem
  • Gotland
  • 2010-06-08 17:25

Jag brukar vara ganska kritisk när det gäller kvalitet på bilder. Visst är det optimalt ljus, så hur mycket brus det blir när det börjar bli lite svagare belysning återstår att se, men jag tycker mig kunna se riktigt skarp optik (mobilkamera-relativt). Den verkar ju faktiskt användbar!

Väldigt sugen på att se film från den!

Ursprungligen av acke:

Bra bevakning! Ångrar att jag inte följde den här istället.

Bevaka tråden