Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kanske får en iPhone 4 från USA! Men hur blir det med detaljerna!?

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-07 22:39

Stoppa i iPhonen i dockan så ser du att den söker efter aktiveringsservern. Så är det iaf både på min 3G samt 3GS sedan om du kanske har en specialversion som Gizmodo hittade på en bar eller något liknande är en annan sak. Jag själv skulle aldrig köpt en iPhone som kanske fungerar ena dagen och andra inte. Jag använder den dagligen till mitt arbete och det skulle vara en katastrof om den slutade fungera. Men gör vad du vill. Du har hittat din info. Dock räcker ju inte ditt giftcard till iPhonen då den kostar 599 eller 699 så då är det väll bara strunta i det ;P

Sommarvila: Vad tror du den kommer hamna prismässigt på olåst i frankrike? Jag kollade olåsta 3gs nu i sverige och blev helt chockad att den kostar 7000:- .... Man har ju köpt dem lite billigare på blocket... phew!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-07 22:44
Ursprungligen av ryanshitlipz:

Sommarvila: Vad tror du den kommer hamna prismässigt på olåst i frankrike? Jag kollade olåsta 3gs nu i sverige och blev helt chockad att den kostar 7000:- .... Man har ju köpt dem lite billigare på blocket... phew!

Fast ditt giftcard då?

Btw http://www.99.se/koepa-iphone/245851-koepa-iphone-olast-utomlands.html den kan man alltid väcka vid liv igen så är allt samlat. Alt om någon snäll moderator skapar en iPhone 4 tråd då denna handlar om 3G'n.

Uhh? Det är inget fel på mitt tangentbord

Vi lägger ner det här nu. Jag bara frågade en enkel fråga, och hoppades på ett enkelt svar. Även om det inte finns något enkelt svar, alternativt detaljerna inte är helt färdiga ännu så borde vi kunna klargöra detta på en bra nivå. Inte med kommentarer som "Men vafan, INGEN VET!".. eller "Köp ett nytt tangentbord istället!". Det finns ingen här som vet min nivå på kunskap, vad jag har för erfarenheter innan eller vad jag har för värderingar. Däremot blev min enkla fråga (Kanske klumpigt formulerad, förlåt i så fall) som mer eller mindre var "Blir det med största sannorlikhet så att man i butik måste teckna upp sig på ett kontrakt". Jag frågade inte om jag var tvungen att jailbreaka/Låsa upp. Jag frågade inte hur förfarandet med gift cards gick till. Det var en enkel fråga som jag trodde man kunde få ett trevligt bemötande och ett vettigt svar utav. Nu blev det en diskussion där jag känner mig rätt utsatt som en j***a idiot som frågar hur jag importerar telefoner, löser tull, moms osv. Förlåt mig så mycket för att jag tog er tid, men jag lovar att jag aldrig mer ska trampa er på tårna och aldrig reta upp er så mycket som jag verkar ha gjort nu. Nu avregistrerar jag min användare.

Ursprungligen av ryanshitlipz:

Vi lägger ner det här nu. Jag bara frågade en enkel fråga, och hoppades på ett enkelt svar. Även om det inte finns något enkelt svar, alternativt detaljerna inte är helt färdiga ännu så borde vi kunna klargöra detta på en bra nivå. Inte med kommentarer som "Men vafan, INGEN VET!".. eller "Köp ett nytt tangentbord istället!". Det finns ingen här som vet min nivå på kunskap, vad jag har för erfarenheter innan eller vad jag har för värderingar. Däremot blev min enkla fråga (Kanske klumpigt formulerad, förlåt i så fall) som mer eller mindre var "Blir det med största sannorlikhet så att man i butik måste teckna upp sig på ett kontrakt". Jag frågade inte om jag var tvungen att jailbreaka/Låsa upp. Jag frågade inte hur förfarandet med gift cards gick till. Det var en enkel fråga som jag trodde man kunde få ett trevligt bemötande och ett vettigt svar utav. Nu blev det en diskussion där jag känner mig rätt utsatt som en j***a idiot som frågar hur jag importerar telefoner, löser tull, moms osv. Förlåt mig så mycket för att jag tog er tid, men jag lovar att jag aldrig mer ska trampa er på tårna och aldrig reta upp er så mycket som jag verkar ha gjort nu. Nu avregistrerar jag min användare.

Ta det lugnt. Du är på ett forum - bland vänner.
Trådar ballar ur, folk kommer med fel svar, olika svar osv.
Ta det för vad det är, en diskussion på nätet, vill du ha exakta svar får du nog betala en konsult.

Så, läs, lär och ta ny sats.

Vi ses igen imorrn.

• Medlem
  • International user
  • 2010-06-08 00:43

No commitment pricing is also available for Apple's handsets. While they do not require a two-year term commitment, both voice and data service is necessary to buy an iPhone 4 or iPhone 3GS.
källa

$600 men kan endast köpas om du har en existerande AT&T kontrakt. Svarar det på din fråga?

//Rob

var lite trevliga folk!

• Medlem
  • Kungsör
  • 2010-06-09 23:34

Den är inte obrukbar... Det kommer att gå att låsa upp den och alla framtida programvaror. Skulle gissa på att de släpper en JB direkt när telefonen lanseras. (Jailbreak för Iphone OS 4.0 Beta - Mjukvara - SweClockers.com)

Ni som anser att det är ett problem med att den "uppdaterar och låser sig" antar jag inte har JB själv... Jag har haft min JB i två år och uppdaterat. Håller med att man får ha lite koll på om det går att JB uppdateringen innan men med tanke på att flera av er har tusentals inlägg på 99.se antar jag att ni spenderar timmar framför datorn och läser på relaterade internetsidor där man lätt trillar över området. Det går dock alltid att synca hur som helst utan att vara orolig.

Med andra ord... be någon, med At&t, att "köpa ut" en Iphone åt dig i Usa och lagom tills du har åkt hem/fått hem luren finns det ett sätt att jailbreaka den.

Man skall inte underskatta datornördarna. Många av dem som gör skripten till JB är troligtvis bättre än ingenjörerna på Apple...

• Medlem
  • International user
  • 2010-06-10 07:11
Ursprungligen av A&A:

Den är inte obrukbar... Det kommer att gå att låsa upp den och alla framtida programvaror. Skulle gissa på att de släpper en JB direkt när telefonen lanseras. (Jailbreak för Iphone OS 4.0 Beta - Mjukvara - SweClockers.com)

Ni som anser att det är ett problem med att den "uppdaterar och låser sig" antar jag inte har JB själv... Jag har haft min JB i två år och uppdaterat. Håller med att man får ha lite koll på om det går att JB uppdateringen innan men med tanke på att flera av er har tusentals inlägg på 99.se antar jag att ni spenderar timmar framför datorn och läser på relaterade internetsidor där man lätt trillar över området. Det går dock alltid att synca hur som helst utan att vara orolig.

Med andra ord... be någon, med At&t, att "köpa ut" en Iphone åt dig i Usa och lagom tills du har åkt hem/fått hem luren finns det ett sätt att jailbreaka den.

Man skall inte underskatta datornördarna. Många av dem som gör skripten till JB är troligtvis bättre än ingenjörerna på Apple...

Ja, nu är dock inte Jailbreak samma sak om Unlock...

Använd ditt giftcard till att köpa en iPad.
Och eftersom du redan har en iPad så säljer du den nya och handlar 4:an när den kommer till Sverige.

Och om du köper en iPad 3g, så säljer du den till mig för ett kanonpris.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-10 12:02
Ursprungligen av NickeNano:

Använd ditt giftcard till att köpa en iPad.
Och eftersom du redan har en iPad så säljer du den nya och handlar 4:an när den kommer till Sverige.

Och om du köper en iPad 3g, så säljer du den till mig för ett kanonpris.

Gift cards är inte tillåtna som betalning för en iPad, iaf i APple Stores - inte heller cash.

Ursprungligen av FreddeB:

Gift cards är inte tillåtna som betalning för en iPad, iaf i APple Stores - inte heller cash.

Kontanter är tillåtna:

Apple approve iPad cash sales amid bad PR - SlashGear

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-12 10:03

Jag tycker att du ska köpa iPhonen. Det kommer att komma jailbreak/unlock väldigt tidigt efter den släppts.

Bevaka tråden