Rätt kul, det där med delad faktura. Jag har ju bytt till 3 och jag verkar vara den ende i Sverige som efterfrågar det (3split, heter det. Utförligt beskriven på hemsidan, och inte svårt att hitta).
I butik visste de inte ens vad det var. Jag fick visa det på deras egen hemsida. Sedan ringde de till sin egen kundtjänst, som inte heller knappt visste vad det var. Det gick inte att beställa i butik, utan jag skulle ringa till kundtjänst när porteringen var färdig.
Alltnog, jag ringer till kundtjänst. Person 1 tar emot mitt ärende och meddelar att någon annan kommer ringa upp mig inom en timme. Person 2 ringer och undrar var det är för upplägg jag tänkt mig. Hon har vet uppenbarligen inte riktigt vad det är för tjänst är, så jag - lätt förvånad över att ständigt vara den som kan mer om deras tjänst än de själva - säger att jag bara vill skilja på privatssamtal och företagssamtal enligt beskrivningen på hemsidan. Hon ber mig vänta, det går flera minuter, och nu berättar hon att hon kommer skicka pdf med ansökan att fylla i och sedan skicka in.
Jag fattar givetvis att "alla" företagskunder väljer fastpris för 400 + moms och då är ju eventuellt privat telefonerande oproblematiskt även för ett skattehelgon, men ändå. (Jag använder business plus för 99:-/mån)