Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3GS - Skärmen stänger inte av sig under samtal

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-06-09 09:05

Som rubriken säger, min 3 veckor gamla iPhone vägrar att stänga av skärmen vid samtal vilket gör att jag hela tiden kommer åt högtalar- och ljud av-knappen.
Någon som har haft samma problem och vet vad man kan göra åt det?
Försökte få den utbytt av Telia utan resultat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-09 09:16

Om "Proximitysensorn" inte fungerar efter en återställning i iTunes måste Telia byta ut telefonen. Punkt slut!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-06-09 19:41

Tack för svar!
Nästa försök på Telia...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-06-09 23:00

Du har inget skal på iPhonen som täcker över sensorn?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-06-10 11:23

Nej...

  • Oregistrerad
  • 2010-06-10 12:59

Jag har en iPhone 3G som är såld av Telia för över ett år sedan. Den släcker inte heller skärmen vid samtal och har 3.1.3.

Är det fel på min proximitysensor med eller min iphone har kanske ingen sådan sensor?

Ursprungligen av Elajtenworld:

Jag har en iPhone 3G som är såld av Telia för över ett år sedan. Den släcker inte heller skärmen vid samtal och har 3.1.3.

Är det fel på min proximitysensor med eller min iphone har kanske ingen sådan sensor?

Alla iPhones har den sensorn så det låter som det är något fel på din också. Testa med en restore så att det inte är mjukvarurelaterat.

  • Oregistrerad
  • 2010-06-10 14:55
Ursprungligen av keptang:

Alla iPhones har den sensorn så det låter som det är något fel på din också. Testa med en restore så att det inte är mjukvarurelaterat.

Jag märkte nu vid ett samtal så hade skärmen blivit släckt och när jag flyttade den från örat så tändes den men ville ej släckas sen igen.

På bilderna i tråden kan man lätt se sensorerna, på min lur har jag lyst med ficklampa och kan ej se dom. Jag har inget extra skal på luren.

Om jag återställer min iphone, kommer alla spel och program som jag installerat i den, att försvinna då? Jag har nämligen köpt två spel och vill gärna inte behöva köpa dom igen? (De laddades ner via itunes och sedan syncades luren med dessa, innebär det då att de finns kvar i datorn även om luren återställs?)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-10 20:29
Ursprungligen av Elajtenworld:

Jag märkte nu vid ett samtal så hade skärmen blivit släckt och när jag flyttade den från örat så tändes den men ville ej släckas sen igen.

På bilderna i tråden kan man lätt se sensorerna, på min lur har jag lyst med ficklampa och kan ej se dom. Jag har inget extra skal på luren.

Om jag återställer min iphone, kommer alla spel och program som jag installerat i den, att försvinna då? Jag har nämligen köpt två spel och vill gärna inte behöva köpa dom igen? (De laddades ner via itunes och sedan syncades luren med dessa, innebär det då att de finns kvar i datorn även om luren återställs?)

Du ser dem faktiskt bäst i solljus

  • Oregistrerad
  • 2010-06-11 02:22
Ursprungligen av FreddeB:

Du ser dem faktiskt bäst i solljus

Vad kostar det o få sensorerna bytta om de nu e kassa?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-11 07:07
Ursprungligen av Elajtenworld:

Vad kostar det o få sensorerna bytta om de nu e kassa?

Från din operatör?
Har du garanti?

Eller från en ickeauktoriserad?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-11 09:24
Ursprungligen av Elajtenworld:

Vad kostar det o få sensorerna bytta om de nu e kassa?

Tittar du på vad olika firmor tar för liknande rep. så gissningsvis en lusentapp

Eller så beställer du paketet på Ebay för 10$ och gör det själv
http://www.youtube.com/watch?v=7KXIOyWXuDM

De spel du köpt med ditt iTuneskonto kan du ladda hem igen utan att det kostar dig något. Och har du laddat hem dem på datorn finns de också kvar där.

  • Oregistrerad
  • 2010-06-10 15:16
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

De spel du köpt med ditt iTuneskonto kan du ladda hem igen utan att det kostar dig något. Och har du laddat hem dem på datorn finns de också kvar där.

Ok

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-11 10:10

Använd inga skal eller skärmskydd. Båda kan störa sensorn.

Annars är det ett garanti fall. Att fixa det själv är inget man ska prova sig på själv om man inte är bra på sånt. Det är otroligt mycket pill och gör man ett litet fel kan telefon gå sönder.

//Rob

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2010-06-11 10:17

C:a $4 från dealextreme.com (ink. frakt). Ska göra detta ingrepp själv inom snar framtid. Köpte lcd:n därifrån och bytte själv, gick som en dans med youtubeassistans.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-06-11 11:05

Nu har jag ju garanti kvar så för mig är det bråk med Telia som gäller, har dock bytt glas på 3 st iPhones utan problem. Jätteenkelt om man följer guiderna och har rätt verktyg.

1
Bevaka tråden