Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apps på både iPhone & iPad?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en fundering inför mitt planerade köp av en iPad - hur göra med appsen? Jag har ju en bunke köpta apps på min iPhone. Jag kommer ju att synka min iPad mot min dator och samma konto, men innebär det då att alla appsen kommer att ligga på båda enheterna eller får man välja på vilken enhet man vill lägga vilka apps? Samma gäller ju musiken. Någon som har tidigare erfarenheter av iPod/iPhone exempelvis?

Ursprungligen av pmarriott:

Jag har en fundering inför mitt planerade köp av en iPad - hur göra med appsen? Jag har ju en bunke köpta apps på min iPhone. Jag kommer ju att synka min iPad mot min dator och samma konto, men innebär det då att alla appsen kommer att ligga på båda enheterna eller får man välja på vilken enhet man vill lägga vilka apps? Samma gäller ju musiken. Någon som har tidigare erfarenheter av iPod/iPhone exempelvis?

Som jag förstod det från keynoten så kommer dina program som du köpt till iPhone att kunna laddas över till iPaden (också).

Man får ha sina apps på upp till 5 enheter (iPod touch, iPhone och iPad).

När det gäller musiken så kan du ha dom på hur många enheter som helst, förutsatt att dom inte innehåller DRM.

Och för att svara på frågan - ja, du kan välja vilken enhet som vilket program ska synkas till och behöver alltså inte ha alla på båda. Samma sak med musiken, mailkonton, adressböcker, kalendrar och allt vad det nu är man kan synka.

Många tillverkare har sagt att de apps du laddat ner till din iPhone kommer man få ladda ner till iPad utan extra kostnad. De flesta apps kommer ju vara i två versioner, iPhone och iPad-version.
Gissar att bl a kartbolagen kommer köra så.

Låter ju strålande. Då återstår ju bara den stora frågan som alla vill ha svar på: När kan jag ha den i min hand? Jag menar då givetvis exakt klockslag.

Låter ju strålande. Då återstår ju bara den stora frågan som alla vill ha svar på: När kan jag ha den i min hand? Jag menar då givetvis exakt klockslag.

De sa ju efter 60 dagar eller 90 om man ville ha 3G/GPS...
Sedan är jag lite osäker på ifall de datumen gäller det lilla bakvatten som Sveige är ...

Gasar upp den här tråden igen. Någon som har lite handfast erfarenhet? Hur har det gått med era köpe-appar, har ni kunnat ha dem på både iPhone och iPad utan att behöva köpa om dem? Har ni i så fall bara laddat ner dem från appstore på iPaden?

Gasar upp den här tråden igen. Någon som har lite handfast erfarenhet? Hur har det gått med era köpe-appar, har ni kunnat ha dem på både iPhone och iPad utan att behöva köpa om dem? Har ni i så fall bara laddat ner dem från appstore på iPaden?

Yes, jag kör mina köpe appar på både iPhone (2st) och iPad.

Använder Appstore på mobilerna och i iPaden, alla appar samlas i datorn när jag synkar dem..

Undantag är HD appar som du köper till iPad, dessa fungerar bara till iPad.

Du behöver inte köpa om dem.

De appar du redan laddat ner till iPhone kan du synka över normalt. iPaden har ju sin egen synklista- du behöver självklart inte ha samma uppsättning program på båda enheterna.

Sen att jag snabbt tagit bort alla iPhone-appar är ju en annan sak. Jag kanske har kvar någon enstaka som erbjuder nån specifik funktion, men de ser ju inte så roliga ut.

Roliga är däremot iPads egna program. Vilken underbar plattform!

Det är inga som helst problem. Alla program man köper hamnar ju i iTunes på Macen så det är bara att synka över de man vill ha till iPaden. Laddar man hem programmen från App Store får man väl bara upp den där dialogrutan om att man redan köpt programmet och att det kommer att installeras utan att kosta något extra.

Fast en del av programmen har utvecklarna valt att inte släppa som universal (dvs iPhone + iPad-version i samma) vilket ju är lite trist. Får dock intrycket att de flesta programmen som har en separat iPad-version (med högre pris) har funktionalitet som saknas i iPhone-versionen, så det kan ju vara värt det ändå.

Låter ju strålande. Kan knappt bärga mig. Om 12 dagar har jag den i min hand. Det blev en 64 GB med 3G.

1
Bevaka tråden