Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone som USB-minne?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Då sökfunktionen inte behagade fungera så dristar jag mig till att starta en tråd och fråga.

Vilka alternativ finns för att använda en iPhone som ett USB-minne eller extern hårddisk för att kunna flytta filer mellan olika datorer t ex.

Med USB-sladden eller via BT, WiFi.

I första han icke jailbreakade lurar, och så man fortfarande kan ha musik och annat på den, men utnyttja ledigt utrymme som en portabel lagring.

Gärna länkar till appstore och kommentarer om ev. för och nackdelar med de olika.

Dr Tinnitus

Jag använder 'Files lite'. Begränsat till 200Mb men det räcker ju alltid för mindre filer. Files lite for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Programmet agerar server i WIFI-nätet, sedan kopplar man upp sig lokalt. Funkar även på Windows!

OliveToast - Purveyors of fine software

EDIT: Vill tillägga att programmet fungerar utan jailbreak.

Ett annat är Air Sharing: Air Sharing for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

Är en smaksak vilket man vill använda. Fanns ett tredje program men kan inte hitta det på iTunes. 'Black hole' eller något hette det..

WebDAV via WiFi (som appsen ovan) är nog det bästa eftersom USB-vägen inte går (spärrat av Apple).
Själv kör jag med AirSharing Pro efter att ha testat en miljon andra. Med AirSharing kommer jag även åt alla andra diskar som är utdelade med WebDAV (har egen server) och givetvis även iDisk (som ju är WebDAV. AirSharing fixar också FTP. Läser dom flesta vanliga filtyper; rtf, txt, doc, ftp, mov, excel, iwork, etc, etc.
AirShare's "disk" på Iphonen monteras alltså på Macens skrivbord som vilken WebDAV-disk som helst. Funkar givetvis också med Windows även om WebDAV på Windows inte är lika transparent och klockrent.

Det finns en asbra App som heter DROPBOX, jag har den i min iPhone och programmet installerat i min iMac och min JobbPC. När du lägger till något i "boxen" så har du tillgång till filerna automatiskt på alla ställena. 2 Gig ingår.

Sen finns ett program (inte App) som heter Touchcopy från wideangelsoftware.com. Med det kan du tanka allt du vill ur din Iphone, t.ex. total backup, lagra filer från datorn i iPhonen, plocka ner all musik till ett iTunes i en annan dator osv. Köpte det igår, kostar 200 kr och fungerar mycket bra.

1
Bevaka tråden