Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Error 1015 vid Återställning

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-06-10 00:35

Min iPhone 3Gs 3.1.3 visar iTuneslogga vid uppstart.
Har försökt Återställa både i Recovery och DFU mode, får error 1015 i båda fallen. Testat med två olika Macar.
Vad finns det mer att testa?
(problemet uppstod vid en misslyckad test av iOS 4)

• Medlem
  • International user
  • 2010-06-10 07:10

Error 1015: This error is caused by attempts to downgrade the iPhone, iPad, or iPod touch's software. This can occur when you attempt to restore using an older .ipsw file. Downgrading to a previous version is not supported. To resolve this issue, attempt to restore with the latest iPhone, iPad, or iPod touch software available from Apple.

Säker på att det går att downgrade'a från 4.0?

Annars testa något sånt här typ:

# The restore might get stuck and you’ll get an error 1015 message.
# Ignore it and reboot your iPhone using the power + home buttons.
# You’ll now see the USB and iTunes logo in the iPhone display. This means that firmware 3.1.2 is installed. But right now, the phone is stuck in a DFU loop.
# To fix this, you’ll need to use iRecovery. Follow this guide (http://www.ihackintosh.com/2009/07/irecovery-iphone-recovery-mode-loop-restart/) at iHackintosh for it.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-06-10 14:00

Tack, jag läste texten om downgrading också. Men tycker det är konstigt att man inte ska kunna gå tillbaka till senste skarpa version...
iRecovery har jag inte testat, men en del andra (gamla) program, ska testa ikväll.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-06-10 14:28

Suveränt, det var vad som behövdes.
Tack zappee!

• Medlem
  • International user
  • 2010-06-10 18:21

Lugna puckar!

har precis samma problem, bara det att iRecovery inte hittar min iPhone!! någon som vet hur man ska göra?

Ursprungligen av xilverswe:

har precis samma problem, bara det att iRecovery inte hittar min iPhone!! någon som vet hur man ska göra?

Jag testade iRecovery häromdagen, fick det endast att funka under Windows XP, fick Pod/iPhone not found under Windows 7 64 bitars. Har inte provat Mac dock då jag bara har en PowerBook och iRecovery stödjer inte PPC.

Ursprungligen av keptang:

Jag testade iRecovery häromdagen, fick det endast att funka under Windows XP, fick Pod/iPhone not found under Windows 7 64 bitars. Har inte provat Mac dock då jag bara har en PowerBook och iRecovery stödjer inte PPC.

det har löst sig nu, tack och lov bootade in till hackingtoshen och där vara det inga problem.

1
Bevaka tråden